Sicket hundliv

Alla inlägg under april 2007

Av Ann - 14 april 2007 18:59

Äntligen så är våren på väg, +20 i solen idag,helt underbart. Tänk vilken energi man får av solen,vårkänslorna sprudlar.Har idag tränat med Camilla och Bentley, som är på gång att debutera i lkl1 i juni,lite finslipning bara, sen är det bara att "go for it" för Camilla.Man blir så mallig som "stormamma" som de kallar mig i Björbo. Härligt att se vilken fin kontakt Camilla och Bentley har med varandra,kan säga att det bådar gott för framtiden :-). Har även målat i hundboxarna idag,så i nästa vecka så blir det att lägga in matta och sätta upp en mellanvägg.Likaså måste en valplåda göras för Kola och hennes bebbar som beräknas att födas v.19.Sen hoppas vi också att Caramba är dräktig, kombinationen som är gjord på henne (Viroid´s Gaijo) är mycket spännande.Denna sommar blir något extra,ska den 28:e maj bila till England med Lena (Kennel Applegrove), för att leverera en hund som hon sålt dit och det blir även utställning när vi är där, kommer att bli jätte skoj.Sen i slutet på juni så åker jag till Patricia och Horst i Tyskland igen (Vom Haus Waldeck), denna gång stannar jag ca 10 dagar.Vår förra visit på 3 dagar var helt suveränt, att se alla deras snygga hundar och besöket på deras ortsgrupp gav mersmak.Patricia, Horst och deras dotter Priscilla är helt underbara människor och jag kände mig "hemma" direkt.Mikael trivdes också som fisken i vattnet och kommer att åka ner igen i slutet på min vistelse i sommar. Kommer också att åka ner igen till Sieger Show i September.Och det ska bli en helt underbar upplevelse att beskåda.Kommer med all säkerhet att bli många resor till Tyskland i framtiden.Nu önskar jag bara att detta underbara väder som har varit ett par dagar vill stanna.

Ovido - Quiz & Flashcards