Sicket hundliv

Alla inlägg under februari 2008

Av Ann - 25 februari 2008 21:06

Ja, då var det måndag igen. Mikael är på väg till Norge och kommer hem på fredag, så nu är jag "gräsänka" igen. Snart har jag glömt bort hur karln ser ut:-) Kanske blir att emigrera om några år ....vem vet :-)

I helgen jobbade han ju som vanligt och jag var hemma och åkte på en för jävlig tandvärk natten till lördagen, kan bara säga en sak och det är FY FAN för tandvärk, var bara att knapra alvedon för brinnande livet.

Idag är det så gott som bra, men jag gissar att det är väl bäst att ringa tandis för en koll, och gissa vad, JO jag lider av komplett tandläkarskräck, Yippee.

Har t.om legat sövd en gång pga av min skräck, slutade med att man vaknade med spräckta mungipor och fick leva på soppa en vecka. Men det var det värt, att bara få sova medan de rotade runt med borren i käften. 


Daniel har som sagt var sportlov och jag ska se om han kan slita sig från datorn någon timme om dagen, då han har lite uppgifter att uträtta ute på gården :-) Han skulle ju inte direkt dö av lite fysiskt arbete he he.

Talade med Brittis idag och hon kom på den superba idén att hon,jag och Camilla skulle åka till deras sommarställe någonstans i närheten av Edsbyn då vårvärmen slår till och man kan sprinag runt lättklädd eller rent av prova på att vara naturist :-) Jag längtar iaf tills det blir av, lite avkoppling vore inte helt fel.

Cya.......................... 


Av Ann - 22 februari 2008 17:21

Ja, så var denna vecka slut då och inte vart det som planerat, hade ju tänkt att åka och testa av Bowie men nu vart det förhinder. Men nu till veckan som kommer far jag iväg, Daniel har ju sportlov och kan passa resten av hundarna som är hemma och sambon åker till Norge på måndag och kommer hem på torsdag, om jag ska vara ärlig så ser jag inte så värst mycket av sambon, så det är då ingen risk att man tröttnar :-)

Ally är förresten tjock och hon är betydligt mycket lugnare, så det blir spännande, valpning är beräknad runt den 12/3. Så det är dags att ta in valplådan bredvid sängen så hon får vänja sig att ligga i den. 

Ska bli mysigt att bli "mormor" igen :-) 


Nu ska jag ta och fixa lite mat.............syns sen 

Av Ann - 19 februari 2008 00:30

tog jag tummen ur och bloggade lite. Är ju en del som tycker att jag varit slapp gällande detta hmmmm :-) Är inte bara morsan som tjatar he he .

Närå , här tjatas det om blogg och hemsida, snacka om att man har tryck på sig he he. Hemsidan kommer inom sinom tid att bli färdig,så coola ner er en smula :-)

Nå vad har hänt här då den senaste tiden.

Om vi går tillbaka till den 25:e januari så var vi ju och hämtade hem Adelnors Bowie från Norge, en ståtlig herre på 2½ år som vi deläger med Jenny Berg (Kennel Adelnor). Det är meningen att han ska matchas för SSM i sommar, så vi ska iväg denna vecka och testa av honom för en fig för fortsatt träning och tävling till våren. Med hem kom också en liten tös vid namn Lana som snart blir 3 månader, en litet busfrö kan jag säga :-)


Sen den 5:e februari så var jag in till Falun och opererade "handfan" som nu ska bli bra (iaf så sa fabbo doktorn det) så det är väl därför att jag har så attans ont just nu eller.......???

Fick ju också en "plastmockajäng" som jag ska ha på mitt "taavsigstrumporochkalsongerfingerajajsenagickav" i sex veckor dygnet runt

Men han hade ju inte direkt någon förhoppning att det skulle hjälpa då jag hade gått för länge med detta, så att det blivit en 25% böj på fingret.

Likaså undrade han varför jag inte att sökt för detta då det hände, hmm vad svarar man på det då , jo jag trodde det skulle bli bra av sig självt.

Har ju alltid trott att jag är någon sorts "superwomen" som helar sig själv när olyckor har hänt, men än har det aldrig skett, undrar varför?!?

Annars är jag väl helt enkelt bara dum och naiv :-)


Ja ja , det som inte dödar härdar. Ett bra talesätt tycker jag.

Så jag hoppas att ni nu är nöjda med mitt bloggande för denna gång, nu ska "superwomen" trycka ner trynet i kudden och drömma om hjältedåd.


Natti natti................

Av Ann - 4 februari 2008 21:08

Ja, imorgon så blir handfan åtgärdad med kniven hos fabbo doktorn.

Sen får vi hoppas att det blir så bra att jag kan använda den som jag vill, nu är det ju så att jag ska hålla mig lugn i ca 10 dagar innan stygnen ska tas bort.

Mikael får väl tejpa fast armen på mig i midjan :-)

Har också funderat på om de skulle kunna fixa till mitt långfinger på den andra handen som ej mår så bra efter en våldsam avtagning av strumpor och långkalsong, nu undrar ni nog vad fasiken människan håller på med.

Men så sant som det är skrivet, långfingret vart att må dåligt efter detta vardagliga tilltag. Fingret ser lite roligt ut, men känns definitivt inte roligt och i synnerhet då det är kallt ute. Tror ni att fabbo doktorn kan fixa det på samma gång i morgon eller......


Kanske man kunde be om lite fix här och där när man ändå ligger där :-)

Så nu blir det pekfingervalsen några dagar framöver om det ska bli bloggat av. Nu väntar jag på att "gubben" ska komma hem med inköpt descutansvampar så jag får skrubba mig ren både i kväll och imorgon bitti, hmmm hur ska skinnet mitt tåla detta måntro.

Kanske jag inte behöver duscha förrän till påsk nu då jag blir desinfekterad.

Nu ska jag ta mig nåt att äta .....ha det



Ovido - Quiz & Flashcards