Sicket hundliv

Alla inlägg under mars 2008

Av Ann - 31 mars 2008 09:42

vilket väder, det spöregnar och leran är så härlig ;-(

Just nu önskar jag att jag kunde trolla så att hundarna blev pyttesmå så att de kunde rastas i en kattlåda ;-) För nu blir det ett fasligt duschande och torkande vareviga gång vi går ut ......JÄTTE SUCK, men som man bäddar får man ju ligga,är ju ingen som tvingat mig att ha hund.

En tröst är väl att vi går mot sommaren, än fast det känns tungt förtillfället.

Jag längtar till sol,värme och grillning,kanske lite party också ;-)

Blir ju ganska fullbokade helger i sommar,men nåt partaj lär vi väl kunna klämma in........hoppas jag. 

Idag började sonen på sin praktik som lärare,ska bli mycket spännande att höra vad han tycker när han kommer hem,han kanske är alldeles slut "pojkvaskern" he he.

Nu ska jag iaf ta och suga av lite ......... ;-)


Cya later 


Av Ann - 31 mars 2008 00:11

Det var en bonde som skulle lossa spannmål, men det bar sig inte bättre än att det hände en liten olycka.
När han låg i sin sjuksäng på lasarettet och sköterskorna kom och tittade i hans journal så hajjade dom till, varefter de gick fram och lyfte på hans täckte, för att betrakta bonden ädlare delar.
Bonden sa inget i början, men efter ett par gånger så tröttnade han och stoppade en sköterska som var i färd med att lyfta på täcket. Han frågade henne varför hon skulle titta in under täcket.
Då svarade hon:
- Det står i journalen att 'Lämmen föll ner och krossade foten vid sädestömning"

Av Ann - 31 mars 2008 00:08

Alla skogens djur kommer överens att i morgon de ska inte äta upp varandra utan de ska bara leva för att ha sex.
När haren kommer, hoppar ormen fram och sväljer honom.
Efter ett tag får ormen dåligt samvete och spyr upp haren.
Haren står där, torkar av slemmet och säger:
- Oh, så har jag aldrig blivit avsugen.



Berit och Karin var ute och promenerade, när Karin får syn på Berits man:
- Är det inte din man som kommer ut ur blomsteraffären där på andra sidan gatan?
- Jo, och två dussin röda rosor har han med sig! Då får man väl ligga med benen i vädret i fjorton dar nu!
Karin funderade en bra stund och sa sedan:
- Men... varför skaffar du inte en vas? 

Av Ann - 31 mars 2008 00:04


De sju dvärgarna är i Rom för att besöka Vatikanstaten.
Toker går och ringer på påvens dörr.
Påven öppnar och undrar:
- Toker, min son, vad kan jag göra för dig?
Toker frågar:
- Ursäkta mig, Ers Höghet, men finns det några dvärgnunnor i Rom?
Påven ler och svarar:
- Nej, Toker, det finns inga dvärgnunnor i Rom.
I bakgrunden ser påven att några av de andra dvärgarna börjar fnittra.
Toker frågar då:
- Ers höghet, finns det några dvärgnunnor i Italien?
Påven tittar på Toker och svarar:
- Nej, Toker det finns inga dvärgnunnor i Italien.
Vid det här laget skrattar hälften av de andra dvärgarna helt öppet.
Toker fortsätter:
- Finns det några dvärgnunnor i Europa då?
Påven, som börjar tröttna på frågorna svarar:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor i hela Europa.
Den här gången viker sig dvärgarna av skratt.
Toker sträcker på sig och säger:
- Ers Höghet, finns det några dvärgnunnor i världen överhuvudtaget?
Påven, som nu är mycket frustrerad, säger:
- Toker, det finns inga dvärgnunnor någonstans i världen!
När Toker får detta svaret börjar de andra dvärgarna vrålgarva, hoppa upp och ner och ropa:
- Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin! Toker har knullat en pingvin! 

Av Ann - 30 mars 2008 00:33

Hade precis skrivit klart texten för den 30:e ,kan ju inte ha ett tomt datum heller..... klickade på en tangent och ALLT bara försvann GRRRRR

Nåväl , det jag skrev var att det blev ingen träning med "gänget" idag då jag varit lite under isen i några dagar, knaprat alvedon som en råtta,feber huvudvärk så det känts som om skinnet krymt på skallen,käken gör ont,men har konstaterat att det måste vara en tand som spökar.

Nu blir det träning på onsdag och på lördag blir det träning hos "Hillbergskan" i Hofors, blir skitskoj att bara fara ur kommungränsen ;-)

Tror att Marianne och Ampe skulle vara med, blir skoj att träffa dem.

Hillbergskan's man blir väl också med ....HOPPAS JAG.....hör du det "GULLET" ha ha ha ha. Och jag hoppas också så klart att resten av gänget hänger på.

Stefan Embretsen och Zero ska också med,skoj. Så nu hoppas jag att vädergudarna ger oss en solig lördag för annars J****R.

Ser verkligen framemot att åka dit, alltid nyttigt att träna på okänd mark.


 Nu ska jag försöka att hoppa i säng....Natti natti 

 

Av Ann - 29 mars 2008 18:14

Idag fick Akon följa med husse en sista gång till "såga"(är ju sista helgen han gör,sen är det Norge för hela slanten), gissa om han blev lycklig, Akon det är husse's hund det ;-)

Av Ann - 29 mars 2008 11:25

tid att vara krasslig :-(  febrig och ont i kroppen + käken.

Men vad kan man göra åt saken förutom att häva i sig en hög alvedon.

Till veckan ska sonen ut på praktik,ska vara på en skola och undervisa i datasystem,nu får han minsann se hur det är att vara lärare hi hi. Hans klasskompis som ska vara på samma ställe ska bo här i 2 veckor,hoppas han inte är hundrädd ;-)

Nu ska jag sätta in en stek i ugnen och sen gå och slöa i sängen tills den är klar. Tittar kanske in senare ......om jag orkar. 

Av Ann - 28 mars 2008 16:20

Idag vaknade jag med feber,huvudvärk och nåt grönt jävligt ont i käken?!! ;-(

Så med andra ord känner jag mig inte så pigg och nyter,så det är vila just nu.

Ligger i sängen och glor på film och slumrar emellanåt.


Ha det så länge....... 

Ovido - Quiz & Flashcards