Sicket hundliv

Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Ann - 17 mars 2008 21:27

tänk vad härligt det skulle vara, bara vråla som en tok i ottan och matte kommer springande med maten, sen ut och göra sina behov.

Snacka om att denna lilla huligan styr mitt liv he he. Men ärligt talat så skiter jag fullständigt i det, för huliganen har bara ögon för sin matte trots att hon beter sig som en vettvilling på morgonen med sina högljudda protester om att NU VILL JAG HA MAT.........DIREKT. Huliganen är väl som en valp ska vara (nästan) framåt,full i sattyg och blir alldeles till sig när vi träffar folk eller om någon kommer hit. Sonen och hans kompisar är fräna tycker huliganen för de låter så fränt när hon hugger tag i fötterna på dem ha ha. Jag låter henne vara full i sattyg och precis som hon är, då hon ju är liten och utforskar den stora vida världen. Är jätte glad att hon är så oerhört framåt och inte så värst rädd heller för saker och ting, hennes nyfikenhet tar över helt.

Det som är lustigt med huliganen är att jag aldrig har tränat någon form av inkallning med henne, hon kommer ändå som ett skott så fort jag ropar på henne utan att jag har vare sig godis,leksak eller dylikt, hon blir så nöjd med en puss och en klapp. Är vi inne så kan hon sitta och stirra på mig hur länge som helst, pratar jag då med henne så vrider hon nästan huvudet ur led,känns som hon förstår vartenda ord jag säger. När hon får mat så sätter hon sig faktiskt och tittar mig i ögonen, detta har hon själv börjat med utan nåt krav ifrån mig, tror bestämt att kemin stämmer till 100% med den lilla huliganen, man kan bara älska henne utav hela sitt hjärta.

Puss på mattes huligan.

Av Ann - 17 mars 2008 20:27

På onsdag ska "kastrullhäxan" och snagga sig och jisse namn vad skönt det ska bli. Har ju en hårväxt på skallen som växer som ogräs och till råga på allt så är det ett grått ogräs också,nja med lite inslag av en forntida blekning (september -07)....suck. Är ju så där när man vistas till större delen ut i skog och mark, för vem fan bryr sig hur man ser ut då och träningsbyxor är det bästa plagg som uppfunnits,jeans är bara ett nödvändigt ont då man ska till stan eller dylikt,de åker av lika fort som det går för.................när man kommer hem igen .

Borsta håret kan väl hända att jag gör ibland efter att jag duschat....men inte alltid,vad är det för idé då man är i avsaknad av en frisyr. Mitt hår bara finns där och är för det mesta bara bångstyrigt och vill mycket sällan som jag vill.

Men man får ju inte som man vill jämt eller hur ? 

Av Ann - 17 mars 2008 20:24

Skedkakor

 

Det behöver man: ca 18 dubbla kakor

200 g smör

2 1/2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

5 dl vetemjöl

Ljus blockchoklad

 

Gör så här:

Ugn: 150 grader.

Bryn smöret lätt i en kastrull.

Låt svalna och rör sedan en ljus och pösig smet tillsammans med socker och vaniljsocker.

Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det.

Forma kakor med hjälp av en sked.

Grädda i 10-15 minuter.

Lägg ihop de avsvalnade kakorna med chokladen emellan.

Av Ann - 17 mars 2008 19:16

Så var måndagen snart till ändå. Tänkte ju ha lite av en vilodag idag,både jag och hundarna,men icke då. Försökte tappert att "tjöta" med Hillbergskan på förmiddagen,men se det vart komplett omöjligt då min j***a mobil slog av hela tiden,vi gav upp efter ca 7 försök. Vi kom ju då på att Skype har vi ju bägge 2, så då kunde vi ju "tjöta" vidare där. Så vart det iaf men efter en stund så kom det "jag pratar i telefon är strax tillbaka" JO HEJ DU vad hon var, satt och lyssnade på Ping Pong låten om och om igen medan jag väntade, till slut gav jag upp och gick ut med ett gäng hundar på en långis (vart ingen vilodag ;-( bytte gäng när jag kom tillbaka och fortsatte min vandring över berg och dalar ha ha.

Vem vet kanske "Hillbergskan strax tillbaka" fortfarande tjötar på i telefon,närå jag bara skojar hon ringde för en stund sedan ;-) .

Hillbergskan som äntligen ska in och röntga sin onda fot imorgon,hon har gått länge med sin onda fot,alldeles för länge också om jag har förstått saken rätt,yipppeee för sjukvården ibland. Nu hoppas jag att det verkligen blir någon ordning så att hon får hjälp.Annars ska de allt få Grrrrr.


Av Ann - 17 mars 2008 09:00

Trodde jag skulle få dra mig lite längre imorse då huliganen var tyst (helt otroligt),så imorse kom sonen upp före mig, hurra tänkte jag, men säg den lycka som varar länge,för när sonen kom ut i köket så hörde jag ett ulkande och sen ett MOOOORSAN, så det var bara att kliva upp. Melvin hade varit dålig i magen Yipppeee vad roligt att 06.15 på morgonen krypa på alla fyra och torka hundskit,frukosten uteblev för sonen,tar ett par toast på Mc Donald's sa han och gick till bussen. Sen vart jag nog lite disträ efter detta,för jag tog med mig 2 soppåsar samtidigt som jag släppte ut Ally i hundgården och hade som plan att slänga dem i soptunnan,men jag öppnade locket och slängde KOPPLET, soppåsarna hängde prydligt där kopplet skulle hängt.

Undra om jag behöver vitaminer också förutom senilsnörena eller kanske det finns några kom ihåg piller att käka, men antar att jag skulle väl glömma bort att ta dem, så det är väl bara att acceptera att åldern börjar att ta ut sin rätt ha ha

Av Ann - 17 mars 2008 08:51

Vädergubben på tv hade rätt, DET HAR SNÖAT.....usch å fy(en dum gubbe det där). Man vänjer sig aldrig vid vårens nyckfulla väderomslag, men en sak är jag säker på och det är att jag GILLAR det INTE.

Av Ann - 17 mars 2008 00:16

Nu är det iaf dags för skönhetssömnen,fast det var en överdrift för det skulle inte spela nån som helst roll hur mycket jag än skulle sova, så skulle jag fortfarande vara samma gamla rugguggla när jag vaknar.


Natti natti

Av Ann - 17 mars 2008 00:07

Ovido - Quiz & Flashcards