Sicket hundliv

Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Ann - 4 mars 2008 23:12

Långa promenader i solskenet vart det idag,vart även lite träning därute i "skojen" . Gjorde en platsliggning med Akon,Caramba och tro det eller ej Melvin (han kan också :-). Platsliggning är ett moment som Akon gillar :-) hakan i backen och där ligger han, skämt och sida så är Akon inte samma hund som i somras, han har mognat på sig och det har blivit en hel del "ruter" i grabbhalvan, husse har ju också slutat med daltet (trodde jag aldrig).

Lana "den vilda" var också med,hoppade och studsade på dem,men de låg vackert kvar alla tre i cirkus fyra minuter. Sen vart det full rulle på dem då jag avslutade momentet. Melvin kutade så det nära på brann i ändan med Akon vrålandes bakom, undrar om man skulle testa Akon som jakthund, då han får till ett sicket drevskall som vilken som helst jakthund skulle bli grön av avund på ha ha.


Körde sedan lite frittfölj med Akon och jissenamn vad han var taggad, så fort jag sa braaa med lite gällare röst så var han högt i lufta, helt överlycklig. Tror bestämt att det varit bra att husse inte varit hemma så mycket den senaste tiden, för nu går han som jag vill.

Läggande under gång sa det bara pladask så låg han där, ställande var en tvärnit,sittande var lite segt. Så nu fick jag blodad tand med grabbhalvan.

Till och med inkallningen gick över förväntan, önskar lite mer fart, men det duger så länge,huvudsaken att han kommer in och sätter sig fot.Tidigare har han ju helt skitit i mig då jag kört inkallningen, bara letat efter husse och dragit åt alla andra håll än till mig, för att otäcka kärringen ställde ju krav ha ha. Så nu ska jag lägga upp grabbhalvan på träningsschemat också.

Nu ska här tas en kvällsmacka och sen är det kudden som gäller.


Godnatt


Av Ann - 4 mars 2008 08:28

-9 grader och strålande solsken :-) vad mycket lättare det är att kliva upp.

Hundarna har fått sin morgon promenad och Daniel har åkt till plugget.

Kaffet är färdigt så nu är det en lätt frukost som gäller och sen blir det till att ta reda på lite tvätt,konstigt fenomen det där, spelar ingen som helst roll hur man tvättar bort den där högen med smutstvätt,för så fort man har fått bort den, så vips finns där en ny hög, då har sonen plötsligt kommit på att han behöver rena kläder och bubbat ner högen med kläder som han samlat i en hög på rummet Grrrrrr, så det är bara att börja om från början igen...suck.


Cya later 

Ovido - Quiz & Flashcards