Sicket hundliv

Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Ann - 3 mars 2008 20:25

Det vart yrvädret Kola istället som fick ett träningspass idag, för så fort man bara tänker tanken att man ska öppna skuffluckan på bilen så bokstavligen VRÅLAR hon rakt ut, en sak som bara kan upplevas live. Så vi for till "Rävhea" och körde några pass, så nu har jag några fartränder på låren igen :-) men det är skitsamma för vi har skoj och det är huvudsaken, jag älskar detta yrväder än fast hon kan vara en aningens intensiv.....hmmm aningens är iofs en underdrift:-)

Quta är snarlika sin släkting i temperamentet (Satoris Inco som är pappa till Kola är morfar till Quta) hon börjar att bli nästan lika intensiv och ute i skogen är hon precis som Kola, bär på pinnar eller rättare sagt hela träd på ca 2-4m längder :-) som de bägge alltid lyckas med att slå i knävecken på en då de kommer i full sula förbi en. Ibland bär de av in i skogen med dessa också med resultat av det kan vara lite knepigt att ta sig fram, Kola blir förbannad om hon fastnar mellan två träd t.ex med sin gigantiska "pinne" hon låter arg kan jag säga ha ha, men löser situationen till slut.Quta har lärt sig att parera jättepinnen mellan träden och viker den på sniskan så hon tar sig emellan. Likaså om Kola har en pinne i munnen och jag slänger iväg en annan så kutar hon givetvis efter den men när hon kommer fram så vrålar hon argt på pinnen jag kastat, men hon släpper inte pinnen hon har i munnen, hon tycker att den första alltid är numero ono.

Hon är för härlig den hunden :-)

Arrivederci

Av Ann - 3 mars 2008 09:44

Då har gubben farit igen och jag är "gräsänka" på nytt.

Men jag lär väl stå ut till torsdag kväll antar jag :-)

Solen skiner och idag vankas det en del fotografering + lite träning med Bowie och Quta.Med Bowie är det finslipning som gäller,få bort trängning och ett snabbare läggande,Quta löper men vi tränar ändå, då hormonerna inte spökar ett dugg.Tränar apportering med henne och det går riktigt bra, lite av Kola stuket har hon allt,vill ju gärna dra till skogs med apporten :-)

Kola löper också,var ju tänkt att hon skulle paras nu,men jag har inte bestämt mig till 100% ,vi får väl se. Hanen jag tänkt att para henne med heter Chef von der Fasanerie, www.bayogi.dk eller www.graasonen.no

Hon går in i sitt höglöp nästa vecka så än är det lite tid kvar att bestämma sig på.

Nu ska jag ta och ge mig ut i solskenet,gäller att passa på

På återseénde

Ovido - Quiz & Flashcards