Sicket hundliv

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Ann - 11 mars 2008 19:27

Ja, så kan man säga om det jag hittade i en papperskasse uppe i skrubben.

För nämligen så var den full med gamla hederliga kort och övesrt i högen så låg DET........jag som hade förträngt hur jag såg ut för 25 år sedan efter min vistelse i staterna. Närå nu vart jag abrupt påmind igen, hugaligen

detta är kort som skulle ha förpassats genom en dokumentförstörare.

Kortet är taget på JFK dagen jag skulle flyga hem och jag står emellan min kusin och fru,såg ut som nåt katta skulle ha släpat in för det första,för promillen hade ju inte gått ur kroppen då vi for direkt från avskedsfesten direkt till JFK, avskedsfesten hölls på ett disco och mycket folk var det och mycket alkohol blev det också. Det gick en räls med små vagnar som man kunde åka runt i och så klart förbi baren för påfyllning. Praktiskt var det minsann, behövde ju inte röra sig värst mycket he he , förutom då förstås när plötsligt discjockeyn annonserade ut att det var en blond svenska som firade av sin sista kväll och skulle nu bjuda på en uppvisning till Flashdance, gissa om jag såg ut som en guldfisk som kippade efter andan (det var ca 250 pers inne där) Well, Okey I´ll do it , what the heck, nobody knows me ......vips var dansgolvet tomt på folk och Flashdance gick igång ...........fy fan vad roligt det var........jubel vart det också när jag var klar.........sittandes som vanligt i ett avslutande spagat. Hade ju gjort det tidigare he he...lever ju bara en gång för sjuttsingen.

Nog om detta och tillbaka till kortet på den där saken...hi hi.

Nu är ju detta en 24 år sedan som tur är, iaf där stod jag 25 kg tyngre än när jag kom dit.Kläderna jag hade på mig var ju komplett gräsliga,hade ledigt platsat på sämst klädd listan. Ljusbruna byxor i någon slags yllematerial och med en något hög midja,tror fan den slutade strax under armhålorna,vit stickad jumper med röda hjärtan på bröstet (passat på en 3åring), bajsbrun skinnjacka alá modell tidigt 60-tal a gubbe 60+. Och nu till det värsta av allt MIN FRISYR......hade ju klippt och permanentat mig och det var inte hos den allra bästa av frisörer och har man ett hår som jag är det inte lätt (modell hästtagel och tjockt likt inget annat) så kan ni ju gissa hur jag såg ut , en blandning av PUDEL/stoppat fingret i vägguttaget frilla, jag såg inte KLOK ut, fick snudd på ha en högaffel för att kunna kamma eländet,kammar och borstar fastnade som kardborrar.


Komiskt blev det också då jag väl landat på Arlanda och mina föräldrar var där för att hämta mig, jag såg dem på håll när jag kom gående från ankomsthallen. Tittade rakt på dem och vinkade käckt, de tittade på mig men helt plötsligt vek de av vänster.....ooopppss de kände inte igen sin egen dotter ha ha. Så jag fick ta till benen och springa efter dem, knackade far på axeln, varvid han vänder sig om och säger OJ, bägge såg på mig som om jag hade varit en alien ha ha, de fick inte fram ett ljud, till slut säger mor: så där såg du inte ut när du for......ha ha ha. Nej DET GJORDE JAG INTE. Trodde ett tag att de skulle sätta mig på första bästa plan tillbaka.

Men jag fick till slut följa med hem, snällt värre.

Och tro nu inte att jag tänker sätta in detta fasansfulla kort i bloggen

FÖR DET GÖR JAG ALLLLLDRIG , NEVER EVER HA HA .

Ni får helt enkelt använda er fantasi.


Adios amigos


Av Ann - 11 mars 2008 12:28

Tänk att nu får jag nog, stup i kvarten då jag surfat in på diverse sidor så har det kommit upp ett popup fönster med Carola's ledsna fejs, värstans vad det är synd om människan. Börjar att bli lite tjatigt.......och smått irriterande.

Av Ann - 11 mars 2008 09:49

Yipppeee, fick nyss ett samtal från gubben, lät som om han kommer hem på torsdag iaf, helt otroligt ska vi få ha lite quality time tillsammans måntro och kanske lite rajraj (uttryck alá Camilla) ha ha.

I helgen börjar träningen igen med det glada och "goa" gänget och det ser vi framemot,nu ska här drillas som attan för debuten i juni :-)

Och nu ska kastrullhäxan drilla i diskhon och dammsugaren ska få sig en omgång ha ha....tolka det som ni vill.......

To be continued.......

Ovido - Quiz & Flashcards