Sicket hundliv

Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Ann - 20 mars 2008 14:28

Tänk att man alltid ska och handla när alla andra också gör det inför dessa storhelger (måste vara någon sorts fobi),kö på Ica,kö på bolaget,t.om kö till toan vid OK.....att man aldrig lär sig....jag hatar köer och som vanligt väljer jag ALLTID fel kassa,för det blir alltid nåt sorts krångel med antingen nåt kontokort eller så tar växelmynten eller kvittorullen slut,det slår aldrig fel. Varje gång har jag sagt till gubben att nu får minsann du åka och handla då det är storhelg,men inte har det hänt heller,han ser alltid till att hålla sig undan på nåt sätt.....undrar varför.

Så jag har tänkt flera gånger att nu går jag i STREJK, det blir pizza eller en kall i papper till påsk,jul eller midsommar middag,men jag kommer bara till tanken konstigt nog....suckelisuck. Men nu är det iaf gjort och jag kan göra annat som är roligare,ta eftermiddags promenaden med jyckarna och sen ska jag till Carro och Manne och hälsa på, har ju inte sett lilla bebisen än (Ella), blir även lite hundträning med bitchen (Chelsea) ;-)

Men jag återkommer säkert hit ikväll.......om inte gubben är på myshumör vill säga ha ha...... återstår att se......men jag kanske har en fruktansvärd migrän då....vad vet man *fniss*


Ha det så härligt resten av denna soliga dag

Av Ann - 20 mars 2008 14:17

Lyckades få till några kort på huliganen, men det är inte lätt då hon inte kan vara still på samma ställe mer än några sekunder ;-)

Av Ann - 20 mars 2008 11:07


Har ju inte hunnit ut i solskenet ännu,men snart ;-) (jädra bloggande *fniss*

Av Ann - 20 mars 2008 10:05

Strålande sol,helt underbart härligt och huliganen var tyst imorse.....underbart härligt det också ;-) Idag blir det sköna promenader i skogen med kameran i högsta hugg. Gubben kommer förmodligen hem också någon gång sent ikväll som det lät. Nu har jag inget mer att tillägga för stunden för nu ska jag gå ut i solen.


Ha det..... 

Av Ann - 20 mars 2008 01:00

Nej ni gott folk nu ska här slaggas i några timmar,så jag orkar med färden till blåkulla,kvasten är servad och trimchipet monterat,hade ju tänkt att hinna dit först i år.


Godnatt på er därute  

Av Ann - 20 mars 2008 00:57

Fru Larssons diskmaskin gick sönder och hon tog kontakt med en servicefirma, som lovade skicka en tekniker nästa förmiddag.

Fru Larsson hade avtalat ett möte samma förmiddag och instruerade därför teknikern:
- Nyckeln ligger under dörrmattan. Laga diskmaskinen och lägg fakturan på bordet.

Vidare berättade fru Larsson att de hade två husdjur. En stor hund, men den var väldigt snäll och skulle inte röra teknikern.

Däremot varnade hon för papegojan och sa:
- Ni får absolut inte tala med papegojan!

När teknikern anlände dagen efter, fann han nyckeln under dörrmattan, öppnade dörren och stod öga mot öga med den största och mest skräckinjagande hund han någonsin hade sett.

Men hunden var genomsnäll, precis som fru Larsson sagt, och tittade lugnt på, medan teknikern lagade diskmaskinen.

Papegojan däremot kastade nötter på honom, skrek, skällde och överöste honom med obsceniteter. Till slut kunde teknikern inte bärga sig längre och röt åt papegojan:
- Håll käften, din fula, jävla kråka!

Då svarade papegojan:
- Hugg, Karo!

Av Ann - 20 mars 2008 00:51

En väldigt rik ung man bestämmer sig för att köpa en riktigt fin bil och hittar en Porsche 911 turbo - en av världens dyraste bilar.

Han vill ju gärna visa upp sin fina bil så han åker ut på stadens gator och glider omkring. Efter ett tag kommer en gammal man på en moped och tittar storögt på bilen.

- Det var en fin kärra, sa den gamle mannen.

- Visst är det? Den kostar 700 000 kronor, svarade mannen i bilen.

- Ojdå, säger den gamle. En sån skulle man ha.

Mannen bestämmer sig för att visa den gamle vad bilen går för och gasar iväg i full fart. Efter tio sekunder står fartvisaren på 150 kilometer i timmen. Plötsligt ser han någonting i backspegeln som närmar sig. Mannen blir väldigt överraskad när han ser att det är den gamle mannen på moppen som håller på att köra ifatt honom. Mannen saktar in och ser att mopeden försvinner förbi honom i en mycket hög fart.

- Hur sjutton kan han köra så snabbt?, tänker han för sig själv.

Plötsligt ser han att mopeden kommer tillbaka i lika hög fart. Den här gången kör mopeden rakt in i Porschen och smällen blir enorm. Mannen springer ur bilen och ropar till den gamle:

- Du är skadad! Finns det någonting jag kan göra för dig?

- Visst, svarar den gamle. Du kan haka av mina hängslen från din högra backspegel.

Av Ann - 20 mars 2008 00:45

En blondin ringer till sin pojkvän och säger:
"Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag
kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra."
Hennes pojkvän frågar: "Vad ska det bli när det är färdigt då?"
Blondinen säger: "Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp"
Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne.
Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet.
Han tittar på bitarna en stund.
Sen tittar han på lådan.
Sen säger han:
"För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig
att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp."
Han tar hennes hand och fortsätter:
"Nu tar vi en kopp kaffe och sen..." Han suckar. "... sen
stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i lådan igen."

Ovido - Quiz & Flashcards