Sicket hundliv

Alla inlägg under mars 2008

Av Ann - 14 mars 2008 13:31

Gubben min då den ombyggda hojen med turbo ska testas till våren.

Av Ann - 14 mars 2008 13:17

Slutat snöa har det gjort också, nu kvittrar "fugglarna" för fulla muggar,så nu fattas bara lite sol så skulle jag genast bli mycket mer munter.


P.S Kanske jag blir munter då gubben kommer hem ha ha

Av Ann - 14 mars 2008 13:13

En sån här cykel ska jag be Dr.Krall att bygga till mig. Vore ju toppen att ha i sommar inför utställnings säsongen,så jag slipper syrgasen och bli förnedrad då någon mycket äldre lubbar förbi mig obehindrat,det har hänt kan jag säga ;-)

Av Ann - 14 mars 2008 12:49

hjälpte inte ett dugg idag att spela wordmojo... ;-(  då jag förlagt mobilen,letade precis överallt och på ställen som man normalt inte lägger den,såsom skafferiet,kylskåpet etc. Men icke då, den var inte där heller.....Grrrrrr smått frustrerande, är nog stingslig idag som det är. Nå väl bestämde mig för att gå ut och dammsuga och torka golvet i hundboxarna och vad tror ni jag hittar därute då .....JO min mobil, som antagligen hade ramlat ur fickan på jackan i morse då jag tog ut hundarna, jag är en sicken där typ som stoppar grejor i fickorna men är för lat att sedan dra upp dragkejdan så att grejorna håller sig kvar där. Får väl vara glad att den inte ramlade ur i skogen,för då hade jag ju INTE hittat den. Mina mobiler lever ett farligt liv,blir de inte kastade i vattenskålar så hamnar de någon annanstans där de inte ska vara.

Så nu blir det ett senilsnöre på och sen får den hänga runt halsen dygnet runt


Har en kompis faktist som är ännu värre,fast då inte bara med mobilen utan även med plånboken, de kan hamna precis vart som helst,bli överkörda av bil etc.....Blink blink till dig....... så min rekommendation till dig är att skaffa ett senilsnöre du också ;-)


Nu ska här ut och cyklas om en stund,inte för att det fina vädret lockar det minsta, men som dom säger,det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Så det är väl bara att ta på sig regnstället och trampa iväg och se glad ut Yippeee.


Syns senare 

Av Ann - 14 mars 2008 08:56

Hundarna rastade,kaffe och macka intaget + ett par cig också förstås.

Snöar gör det ute,tycker det räcker nu med blöta,har ju precis tvättat alla badlakan igen, men det är väl bara att börja om igen förstår jag.

Händerna blir ju som sandpapper,tror bestämt jag provar skogstrollet's (hon är allt en finurlig prick) med kaffesump,händerna skulle visst bli lena som barnhänder.

Har även hunnit med att spela en vända wordmojo,bra sätt att få igång cellerna på,det behövs ju ibland då man är lite trögstartad i "da brain" .


Adios på en stund 





Av Ann - 13 mars 2008 18:16

den dag jag är död......kom på det idag, varför det får visa sig då ;-) känns ju lite fränt ha ha 



Av Ann - 13 mars 2008 16:05

var det idag igen.....suckar tungt.

Tog en kupp kaffe med nya grannen på förmiddagen,mycket trevligt.

Sen ringde gubben och talade om att han kommer inte hem idag som var sagt utan imorgon kväll ;-( blir jag förvånad ......näääää inte ett dugg.

Hinner väl umgås lite iaf under helgen innan han drar igen på söndag eftermiddag, livet är allt bra mysko eller ??

Ser framemot att träffa hundgänget i helgen, ni är ljuspunkten i min annars så inrutade vardag :-)


Kram på er 

Av Ann - 13 mars 2008 01:39

Har suttit och fixat med hemsidan och trodde ju att jag skulle bli trött och gå och nana, men icke då The nightowl har tagit över nu. Tittar på klockan och den är 01.41 bara några timmar kvar innan huligan Lana sätter igång med att låta illa ;-) . Jag har en mysko gen i mitt blod,då jag är både är kvälls/natt och morgon pigg,konstigt att sådant nedärvs,kanske någonting att googla om.

Imorgon/idag skulle det visst dimpa ner snö, men tack och bock då ;-( räcker det inte med blötan som redan finns i marken. 

Vill inte ha nån mer nederbörd och hör sen.


P.S Millis jag ser dig allt hi hi hi


Nu lär jag väl försöka förpassa mig ner till sängen 


Natti natti 


Ovido - Quiz & Flashcards