Sicket hundliv

Alla inlägg den 1 februari 2007

Av Ann - 1 februari 2007 21:05

Idag har Akon gjort sin debut när det gäller skidåkning.Husse tyckte bestämt att Akon skulle följa med på en skidtur denna fina vinterdag.Så skidor på och de drog iväg ner för vägen och ut i skogen.På håll såg det ju riktigt bra ut,Akon sprang snällt bredvid sneglande på vad i helskotta husse hade på fötterna.Så jag tänkte för mig själv att detta skulle allt bli intressant.Jag själv är väl inte den mest hängivna skidåkaren som finns, kan jag villigt erkänna.Efter åtskilliga skavsår pga obekväma pjäxor och långturer i skolan så vart jag botad för livet.Men husse är av annat virke,kanske för att han gått i samma klass som Gunde Svan.Så han får sina ryck på vintern om det nu finns snö vill säga,han drar iväg ett par mil och kommer tillbaka helt oberörd,inte ens en droppe svett i pannan kan skönjas.Så jag förväntade mig samma sak idag,att han skulle komma tillbaka oberörd av skidturen.Tycker ju att detta är lite orättvist,då jag skulle förmodlingen behöva syre och bokstavlingen svimma av utmattning.På tal om utmattning så kan jag berätta att på nyårs dagen -06 så provade jag att köra släde med 2 husky,det var min första gång och sträckan var 5km,trodde i min enfald att detta skulle gå som smort och att hundarna skulle dra mig så gott som hela sträckan,men ack vad jag bedrog mig.Jag trodde att jag skulle dö efter halva sträckan.Jag fick sparka och sparka,spände mig också till den milda grad att hela kroppen vart som fiolsträng innan jag kom på hur man skulle parera i kurvorna.Var helt enkelt livrädd att jag skulle ramla och tappa taget om släden så att hundarna skulle sticka iväg med släde och allt.Men jag lyckades minsann att stå kvar på dessa smala medar,men jag kan bara säga en sak.....herre min gud vad trött jag vart.Har aldrig varit med om något liknande,kände blodsmak i munnen och var helt enkelt svimfärdig. Men i mål kom jag allt och de som såg mig komma,trodde att nu var det bara att åka till akuten,för jag helt enkelt släppte hundarna och rasade ihop.Jag var totalt VIT i ansiktet och bara satt som ett fån och stirrade ut i luften.Ni kan ju bara gissa om jag blivit påmind om detta några gånger :-)Men jag skulle gärna göra om det för det var en upplevelse.Och jag fick verkligen känna att jag levde.Nog om detta nu och åter till Akon's skidtur med husse.Som jag sa så trodde jag att Micke skulle komma tillbaka oberörd och osvettig.Men denna gång så hade han haft det lite tungt ha ha,för Akon hade antingen sprungit mellan Micke och staven eller precis bakom,så han hade trampat på skidorna så det blev hastiga stopp och att stava på traditionellt sätt var bara att glömma,han fick helt enkelt hitta på en ny teknik.Sen hade han attackerat skidspetsarna och tyckte att de var skit skoj att bita i, så husse hade verkliga problem kan jag säga.Så denna gång var han komplett genomblöt av svett,gissa om jag log förnöjt :-). Så nu ska det filmas nästa gång när husse och Akon ska ut och åka skidor igen.Fortsättning följer...........

Ovido - Quiz & Flashcards