Sicket hundliv

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Rapport

Av Ann - 23 maj 2009 00:41


Igår var jag och Daniel på utställning i Örebro (Sk Hagatorp) med Eter och Erin. Kom som vanligt inte i säng tidigt som jag hade planerat utan klockan blev ett innan jag la huvudet på kudden, kl.4 ringde väckarklockan, packade in ett gäng hundar i bil och hundsläp (lånat av Lasse och Sanna,kennel Siljavie) och for upp till klacken,Daniel fixade med resten hemma.

Vid sex snåret så packade vi in hundar och diverse annat och for iväg.

Så det vart en lång dag, men det var det värt, var en trevlig dag.

Eter kom 3:a och fick bra kritik,han var yngst och så klart minst i klassen, men han tågade på duktigt i ringen (liten men naggande god). Erin vart 5:a av 5, men likaså fick hon också bra kritik,riktigt bra om jag ska vara ärlig.

Lilla Erin var också yngst,så hon kunde inte riktigt hänga på de andra,benen gick som trumpinnar på lilltösa när hon travade runt i ringen.Vid den öppna kritiken så sa domaren Thomas Teubert (Tysk) att hon var välvisad, gissa om Daniel blev stolt som en tupp. Vi är nöjda, då kritiken var så bra på små knodden.Nu blir det Mora till helgen, efter det blir det ev. en till i slutet på juni innan SSM går av stapeln den 24-26 juli.


Gubben min, han har jag inte sett på 3 veckor, och det lär väl dröja nån vecka till lät det som. Han har varit i Stavanger, Rotterdam,Lofoten och nu är han i Saudiarabien, 2 ggr t.om för då han flög dit första gången förra fredagen vart det krångel med hans visum så han var tvungen att flyga tillbaka till Danmark och fixa detta på ambassaden i Köpenhamn,fick tillbringa några dagar där innan allt var fixat så att han kunde flyga ner igen,nu åker han tillbaka till Sandefjord på söndag kväll. Trodde ju att han skulle få komma hem och vara ledig en vecka efter Saudiarabien, men så blir det inte :-(  så jag får allt fortsätta med mitt "singelliv".


Har iofs att göra med hundar och annat, har börjat att renovera sovrummet, ny tapet och färg + lite annat. Ska även fixas ute på gården, klippas och röjas gräs (Daniel's jobb) byggas en till hundgård ska det också göras. Så sysselsättning finns det med råge.


Nu ska det nanas kudde............natti natti 



 
 
camilla

camilla

24 maj 2009 10:23

GRATTIS till den fina kritiken på småknoddsen!!
MÄÄÄN...det var ju inte helt otippat. :p
Dom valparna är ju nåt alldeles extra!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 12 januari 2010 23:05

                             

Av Ann - 10 januari 2010 18:56

Av Ann - 21 oktober 2009 22:05

Fick nyss några foton från "gubben" min som är i Bergen och jobbar.         ...

Av Ann - 14 oktober 2009 00:23

Lätt som en plätt tyckte Esther Å detta med...   Full fart     Eter är tarv på godis                            ...

Av Ann - 13 oktober 2009 15:23

  Eter & Esther   Maria, Esther & Eter (snygg svansföring eller....   Å hej å hopp       Å så vart Eter akut trött :-)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards