Sicket hundliv

Direktlänk till inlägg 5 februari 2007

Åka sopsäck

Av Ann - 5 februari 2007 00:34

Ja, nu var det samma visa igen,skriver dagens händelser dagen efter,börjar ju att bli lite långtradigt.Har varit "gräsänka" hela helgen då både gubbe och son har arbetat.Men jag har ju hundarna att "stri" med som tur är,praktiskt tycker jag då de alltid lyssnar och svarar inte emot,jag får alltid rätt :-)På lördagen blev det långpromendar i skogen och lite lydnadsträning med Kola som resulterade med blåa ränder på låren (det hör till då det gäller henne)ibland kan det även bli något blåmärke på tuttarna då de ibland kan förväxlas med bollen :-)i hennes iver att få belöning,jag får ju vara glad att de inte är fyllda med silikon,för snacka om att det skulle bli läckage.Har funderat på att skaffa en overall av kevlar att ha när jag tränar för att slippa se ut som ett blåbär efteråt. Söndagen blev det en tur till "Klacken" med ett gäng hundar och en medföljande sopsäck,då jag fick den briljanta ide´n att åka säck,och jag kan säga att hundarna trodde att jag inte var helt frisk då jag satte mig på säcken och for i en väldans fart utför backen,skrikande och viftande med både armar och ben.Men snacka om att de fick fart efter mig,med Zeke i täten så kom de som skjutna ur kanoner och vilt skällande och när jag till slut stannade så kom de allihopa som vildar och kastade sig över mig,mössan slet Akon av mig och Melvin tog ena handsken och det var det sista jag såg av både mössan och handsken,men de kommer väl fram i vår.Skoj var det i alla fall,förutom att rumpan tog stryk,känns svälld på ett konstigt sätt :-)så imorgon lär jag väl inte kunna sitta som folk.Kan erkänna att jag har en fluffig kudde just nu som jag sitter på.Jag överlevde ju i alla fall trots mina 40 :-) Säger bara en sak ,tur att man har barnasinnet kvar.Nu ska jag gå ner och fluffa till huvudkudden och drömma om ..........

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ann - 12 januari 2010 23:05

                             

Av Ann - 10 januari 2010 18:56

Av Ann - 21 oktober 2009 22:05

Fick nyss några foton från "gubben" min som är i Bergen och jobbar.         ...

Av Ann - 14 oktober 2009 00:23

Lätt som en plätt tyckte Esther Å detta med...   Full fart     Eter är tarv på godis                            ...

Av Ann - 13 oktober 2009 15:23

  Eter & Esther   Maria, Esther & Eter (snygg svansföring eller....   Å hej å hopp       Å så vart Eter akut trött :-)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards