Sicket hundliv

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Hår

Av Ann - 24 augusti 2007 00:14

Japp, nu har fedagen infunnit sig om än med bara 14 minuter.

Åker idag på eftermiddagen till Herrfallet (Arboga) och blir borta till på söndag.Det är stor Irländsk Setter special både lördag och söndag.

Så nu ska det badas och putsas, både på hund och mig.

I och för sig så putsade jag till mig rejält igår, då jag fick ett ryck och for iväg och klippte mig, när frisörskan frågade hur jag ville ha det så sa jag bara, klipp av sk...n , jamen.... fick jag till svar.....är du alldeles säker .....japp det är jag, nu vill jag ha kort kort och ruffs , istället för det långa taglet som jag dragits med ett tag nu och retat mig på så in i bängen.

Det hör till saken att jag har en hår kvalité som är både hemskt tjockt och mycket. De som hon klippte av mig hade med lätthet räckt att gjort 3 angora marsvin av. Jag vart så lätt på skallen att det var helt himmelskt kan jag säga. Så nu är det kort kort och ruffs resten av livet tror jag bestämt.


När sonen kom cyklande från bussen och såg mig på gården , kan säga som så att hans ögon vart stora som klot. Hoppas att det inte blev ett allt för stort trauma för honom som han får dras med för resten av livet :-)


Men jag är nöjd och det är väl tur det, all heder till frisörskan som befirade mig från min börda till hår.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 12 januari 2010 23:05

                             

Av Ann - 10 januari 2010 18:56

Av Ann - 21 oktober 2009 22:05

Fick nyss några foton från "gubben" min som är i Bergen och jobbar.         ...

Av Ann - 14 oktober 2009 00:23

Lätt som en plätt tyckte Esther Å detta med...   Full fart     Eter är tarv på godis                            ...

Av Ann - 13 oktober 2009 15:23

  Eter & Esther   Maria, Esther & Eter (snygg svansföring eller....   Å hej å hopp       Å så vart Eter akut trött :-)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards