Sicket hundliv

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Ann - 2 april 2009 23:10

Igår flyttade lilla Esther till Maria & Stefan i Gonäsheden,fick ett sms senare på kvällen att hemresan hade gått bra och att hon nu låg och snarkade bredvid Stefan i soffan :-) Idag var Esther med och hälsade på Maria's pappa som bor på ett äldreboende och hon spatserade glatt in där och hälsade/pussade på alla,hon t.om somnade av liggandes tätt bredvid Maria's pappa i hans säng :-)

Härlig är hon den lilla "Tösabiten", så jag kan tänka mig att det var ett uppskattat besök för de äldre,och inte lär det vara sista gången heller som hon kommer att besöka dem. Esther har funnit sig tillrätta på direkten hos Maria och Stefan, känns enormt skönt,för visst blir de som ens barn då man är med ändå från att de föds tills de åker till sina nya hem.


Var också till veterinären idag med de 5 sista idag,Daniel var med som hjälpreda för det kan ju bli lite svettigt :-) 

De 2 "fluffona" (Exxon & Emmie) skötte sig bra,förutom Exxon's högljudda protester då han ville bli av med halsband och koppel,men väl uppe på bordet så la han sig ner och lät vet.Åsa undersöka honom grundligt.

Emmie tog det hela med ro,sen var det Erin's tur,du milde säger jag, hon for precis överallt,lyckades också reta upp gamla Emma (vet's hund) så hon vart grinig av Erin's burdusa framfart,undersökning m.m gick iaf bra än fast hon helst ville ner och rusa runt som en toka (kan det vara en ny liten terrorist på gång ha ha )  Exit och Eragon tog det hela me ro såsom Emmie gjorde.....som tur var annars hade nog svetten sprutat och kliniken varit raserad :-) 


Gubben min sitter nu på planet på väg till  Saudiarabien,landar i Bahrain  (inte Dubai som han felaktigt delgav mig tidigare) runt 5 snåret imorgon bitti, om det inte uppstår några problem med det han ska utföra,så är han hemma till Påsk igen (håller tummarna), sen den 14/4 ska han till Stavanger i ca 14 dagar. 

Ja, vi hinner då inte tröttna på varandra må jag säga.

Vi firar 18år tillsammans nu i Påsk + födelsedag som även Camilla gör, samma dag också :-)fast hon är ju så klart MYCKET äldre än jag ha ha ha.


Nu ska jag iaf gå och ta mig en sen kvällsmacka.......natti natti 

Ovido - Quiz & Flashcards