Sicket hundliv

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Ann - 5 januari 2009 15:50

Fröknarna Ally och Lana bara älskade husses nya tofflor ha ha ha.

Men i dagsläget finns det knappt nåt kvar av dem.

Av Ann - 5 januari 2009 14:19

-25 imorse, men nu är det "bara" -14 , så jag hoppas innerligt att den häftiga kylan är på väg bort. Nu är det lagom så att man inte fryser arslet av sig när man går ut. Måste ju erkänna att kaminen i köket är guld värd när det bitande kallt ute, trots att jag klagat tidigare, då det blir en aningen svettigt inne, fast iofs så är det ju gubben min som eldar lite för häftigt ibland, rekordet är 37gr i köket efter hans framfart, kan säga att jag höll på att krypa ur skinnet :-), nej lagom är allt bäst. För när folk kom och hälsade på så slutade det nästan med att de var tvungna att näcka för att stå ut med värmen.

Idag är det ju redan trettondagsafton, jissenamn vad tider flyger..........swooooosh säger det och snart är det väl midsommar.

Gubben min är tillbaka på jobbet i Norge efter att ha varit ledig ända sedan den 18/12, det är rekord kan jag säga, har inte hänt på de senaste 10 åren.

Sonen är på lan med ett gäng kompisar,tills plugget börjar igen på torsdag.

Så det är bara jag och jyckarna hemma, men jag klagar inte för jag har ju de små knodden att gulla med :-)

Nej, nu ska jag gå och ta mig en kaffe med "duppa"

Ha det så länge 

Av Ann - 5 januari 2009 01:20

Vaknade vid 7 snåret och höll på att slå mig i golvet då det visade -27 ute,fy fan rent ut sagt..........NOT LIKE........AT ALL. Men men bara att bita ihop och klä på sig en hel hög med kläder och vandra ut med jyckarna. De hade inte så stort besvär av kylan....såsom matte & husse, förutom Zeke (Greyhound) vill säga som gjorde sina behov i ett nafs och vände sen tvärt hemåt för att gotta ner sig i sängen igen, har iofs ett tjockt täcke som införskaffades till Zeke för nåt år sedan, men jycken vägrar bestämt att ens bemöda sig med att ta ett enda steg med detta på sig, så då slipper han.


Som ni kanske ser så har jag vaknat till liv igen :-) efter några månaders frånvaro,men inspiritationen har varit komplett noll.

Ska försöka mig på nån dag att ratta ner några rader om vad som skett sen sist.


Nu ska jag krypa till kojs och trängas med en Zeke.....Natti natti 

Ovido - Quiz & Flashcards