Sicket hundliv

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Ann - 11 januari 2009 22:05

Nu får man allt hålla i hatten när man går ut, blåser som satan ute och ishalka börjar det sakta att bli. Så nu blir det till att ta fram broddar,knä å armbågsskydd då man ska ut. Tänk om det kunde få vara vinter på riktigt, förra söndagen var det nästan -30 och nu är det + grader,näääää ingen ordning är det....suck.....suck.....suck.


Förutom det kassa vädret så är det full rulle på torpet, små knoddarna har börjat visa de riktiga takterna, de bits som pirayor,skakar gör de  samtidigt så det ska göra riktigt ont (men bytet ska ju dödas he he ). 

Blir ju inte mycket tv-tittande nuförtiden, tillbringar mycket tid med knoddarna. De blir 5v på onsdag, fattar inte vart tiden tar vägen,tyckte det var nyss de föddes. De flyttade ner från sonen's rum igår och bor numera i köket,han tyckte det var lite skönt (är väl rädd om grejorna antar jag :-) .


Han har nu Pizca boende på rummet som ska valpa om ca en vecka (parad med våran Akon), så här blir det med andra ord inte lugnt på ett tag :-)

Men men vila får man göra en annan gång.....eller?


Nu ser vi framemot våren och sommarens bravader, vad det gäller tävlingar och utställningar. SSM i Skillingaryd är också så klart målet, detta är ju  för oss så kallade vänstervarvare's höjdpunkt på året.

Men det ligger en massa träning bakom innan dess,för att få hundarna att orka gå i ringen varv på varv. Kan inte säga annat än att man imponeras av i synnerhet valparna ( och då från åldern 4m) som går som tåg i ringen, men som jag sa så är det massor med träning nedlagt på detta.


I år ska även sonen med och hjälpa till som handler, han har ställt en del tidigare åt mig och gör ett bra jobb, det roliga var att han själv sa att han ville med, så jag antar att WOW guilden tar semester ibland :-) måste erkänna att jag vart lite paff, men jätte glad vart jag.


För gubben's del har det blivit lite vila från träning med hans Akon, de gjorde 5 tävlingar -08 i lkl 1 med följande resultat, 130,5p , 117,5p, 169,5p , 174p och 102p. Gubben som tidigare inte tränat nåt med hund tidigare förutom det vardagliga. Så han överraskade rejält kan jag säga, så nu blev han fast i detta :-), han har tänkt att ge sig på BSL och IPO med Akon och en till av hundarna i år, så året kommer att bli spännande.  


Nu ska jag ta och gulla lite med knoddarna innan jag förhoppningsvis kan komma i säng i vettig tid för en gångs skull.


Ha det


Ovido - Quiz & Flashcards