Sicket hundliv

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Ann - 12 januari 2009 14:19

Ett tips på nåt enkelt att laga till och gott är det också.


5dl Cremé Fraiche 

Färska Champinjoner

Rödlök

Kassler eller skinka

Paprika

Salt och svartpeppar

Smör


Skiva champinjonerna och stek dem med rödlöken i smör.

Koka upp Cremé Fraiche och ha sedan i svamp,lök,paprika och kassler/skinka och krydda efter smak.

Serveras med pasta.



Av Ann - 12 januari 2009 13:58

Morgon promenaderna vart en utmaning, är lite halt kan jag påstå.

Man är stel som en pinne när man går och skulle man slå ner arslet i backen så bröt man väl varenda ben i kroppen. Broddarna hittades INTE efter ett idogt letande, får väl införskaffa nya. Så jag och jyckarna var som Bambi på hal is.

Nu längtar jag till sol och värme, trots att jag egentligen inte är någon soldyrkare, men det är då långt bättre än detta skitväder. 


Så idag vart det en städ,tvätt och sopptippsdag. Inget som är direkt roligt men det måste ju göras med jämna mellanrum :-)

På lördag kommer Quastro's matte hit och ska titta på "barnbarnen",blir trevligt. Antar att de kommer att bli perforerade innan de åker hem... he he.

Husse har en favorit och jag en , så det lär väl bli en uppgörelse i nån form, vem av dessa som ska stanna kvar, hmmm undrar vem som kommer att vinna "flinar"......är det någon som kan gissa :-)


Nu ska det åkas till tippen......will be back 




Ovido - Quiz & Flashcards