Sicket hundliv

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Ann - 12 mars 2009 00:53

Ja, nu är min "gubbe" äntligen hemma igen,hundarna vart överlyckliga då husse kom innanför dörren,Akon vrålade rätt ut som bara han kan göra,Orca for som en skållad råtta runt,helt exalterad över att husse kommit hem. Bowie vrålade rätt ut (värre än Akon) och studsade som en gummiboll,Kola ,tja hon studsade VÄRRE än en gummiboll och lyckades väl med konststycket att dra ner byxorna på husse så de satt nere i knävecken (är inte första gången). D och E-knodders vart också så klart överlyckliga då de fick någon mer att sätta sina synålar till tänder i , jissenamn vad de hade växt var kommentaren, och visst växer de så det knakar,är ju 2½ vecka sedan han såg dem sist.

Efter en hel del gos med valparna så vart det några varma mackor,utfodring av de fyrbenta och kvällsrastning.


Imorgon ska det bli burtillverkning till bilen,åktur till soptippen med ett lass med sopsäckar med begagnade och strimlade tidningar (går ju åt en del med sånt :-) ,jag är numera känd som tidningskvinnan på Okq8 i Djurås.

Och på affären lär de väl undra hur i hela friden jag kan göra slut på så mycket toapapper och skurmedel,skinnet på händerna är så gott som bortfrätt av allt skurande ha ha,ni som har haft självsprickor som blöder vet vad jag talar om.....AJ AJ.


Igår fick jag iaf veckans överraskning då jag kom hem efter att ha varit en sväng till apotek och bibliotek. Hade haft D-knodders i hundgården en stund på förmiddagen,även gått en promis i skogen för att de skulle vara lite trötta då jag lämnade dem hemma i sin valphage.

Iofs så sov de när jag åkte så jag trodde att det här blir ju lugna gatan, men tror gör man ju i kyrkan eller...........

Jag skyndade iaf på med mina ärenden ifall att .......de fick för sig att göra sattyg. Och mycket riktigt så fick jag en rejäl överraskning  när jag klev in genom dörren ,fröken terrorist satt glatt viftande på svansen ihop med fröken huligan i en mix av tidningspapper,kaffesump,fimpar ja allt som kan tänkas finnas i ett sopskåp (intressant att veta hur de hade fått upp skåpdörren) + en vedkorg, kan säga som så att man såg knappt vad det var för färg på golvet. Vad kan man säga.........NIENTE.....utan det vara bara att sopa upp och skura......med ett glatt leénde på läpparna :-(  De måste ha haft fruktansvärt skoj iaf, kunde ju ha varit betydligt värre.

Lilla fröken terrorist har ju kommit på att det går att ta sig över valphagen....lätt som en plätt, brorsan och syrran sittar bara och studerar henne,men tar som tur är inte efter henne ..........än så länge.


Nu ska det sovas .............vart akut trött i ögat....Natt natt 





Ovido - Quiz & Flashcards