Sicket hundliv

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Ann - 7 april 2008 22:55

Kvinnors råd till män 

  • Anledningen till att våra bh:ar inte alltid matchar våra trosor är att vi faktiskt byter underkläder.
  • Nästa gång du och dina kompisar skämtar om kvinnor med vapen i krig, rösta om vem av er som framgångsrikt siktar på toalettkanten.
  • Om vi kollar på fotboll med er så är det inte för gemenskapen, det är deras häckar.
  • Om sanningen smärtar, fråga oss de egokänsliga frågorna på din lönedag.
  • När det är möjligt, försök att säga vad du än har att säga efter filmen.
  • Bli inte sur om du kommer på att mjölkbudet levererar mer än en gång per dag.
  • Nej, vi är inte imponerade av din bil - det krävs inga speciella talanger för att betala bilkostnader varje månad.
  • Snälla, kör inte när du inte kör.
  • Sluta med bönorna flera timmar före läggdags.
  • Våra läggdagshuvudvärkar är omvänt proportionellt mot det antal bad du tar.
  • Om du verkligen söker efter ett ärligt svar skulle du inte fråga i sängen.
  • Vi bryr oss inte om du håller i fjärrkontrollen - tvärtemot dig så gillar vi inte att se 27 sekunder av 117 olika program.
  • Om det bara är kvinnor som skvallrar, hur håller du och dina kompisar reda på vem som är lättfotad?
  • Sluta berätta för oss att manliga strippor är bögar; vi bryr oss inte.
  • När du inte är i närheten rapar jag också högt.
  • Starta med att skaffa en sidobena och kamma över håret på en sida, då ser du aldrig "ön" komma smygande.
  • Vi bryr oss inte om du kollar i spegeln för att titta på ditt utseende, faktum är, gör gärna det!!
  • Har du ett starkt behov av manlig gemenskap? Besök din urolog.
  • Ditt bidrag till ditt barn borde vara mycket mer än den y-kromosonen som du så osjälviskt offrade.
  • När du är ute med oss, var snäll och bär "vår" favoritklädsel istället för din. På så sätt så håller de slitna jeansen och den skitiga t-shirten längre.
  • Om du måste grymta till svar, var snäll och utveckla ett sätt att indikera en positiv och en negativ grymtning.
  • Insistera inte på att vi ska sluta prata i "den jävla telefonen" och sen inte prata med oss.
  • Ögonkontakt är bäst upprättad ovanför vår axelhöjd.
  • Din kommande flint är en bra sak - det subventionerar våra håromvårdnadskostnader.
  • En del kvinnor vet faktiskt mer om bilar och den involverande mekaniken än vad du gör.
  • Att städa huset är inte nödvändigtvis "kvinnogöra"; dessutom, det mesta av "smutset" och skräpet är ditt ändå så.
  • Ja, vi vet att de största kockarna är män, varför vill du då aldrig laga mat?
  • Vi går till toaletten i grupp för att prata om dig.
  • Ja, vi vet att du antagligen slår oss i armbrytning; hursomhelst, väldigt få löneförökningar eller befordringar är förvärvade genom att bryta arm med chefen om det.

Av Ann - 7 april 2008 22:53

Aggressivt virus Någon har skickat ett väldigt aggressivt virus till mig!

Ett virus som attackerar musen.

Klicka här för att vilka skador viruset orsakade

Av Ann - 7 april 2008 22:51

En ung man ville köpa en present till sin nya flickvän på hennes födelsedag.

Efter som de inte känt varandra särskilt länge, bestämde han sig efter noggrant övervägande för att ett par handskar borde vara det rätta, romantiskt men inte för personligt.

I sällskap med sin flickväns syster, gick han så till NK och köpte ett par vita handskar.

När hon ändå var där köpte systern ett par trosor till sig själv.

Under inslagningen av varorna, förväxlade affärsbiträdet dem så att systern fick handskarna och den unga mannen fick trosorna.

Utan att kontrollera innehållet sände den unge mannen gåvan till sin flickvän med följande rader:

"Jag valde dessa då jag märkte att du vanligtvis inte brukar ha några på dig när vi går ut på kvällarna."

Hade det inte varit för din syster skulle jag valt den längre modellen med knappar, men hon bär den korta som är enklare att ta av.

Dessa är i en delikat nyans men damen jag köpte dem från visade mig det par hon själv burit de senaste tre veckorna och de var obetydligt nedsmutsade.

Jag fick henne att prova på dina och de passade henne utmärkt.

Jag önskar att jag kunde vara där för att sätta på dem på dig för första gången, då det tveklöst kommer att vara andra händer som kommer i kontakt med dem innan jag får chans att träffa dig igen.

Kom ihåg att blåsa luft i dem innan du tar av dig dem och lägger undan dem, eftersom de av naturliga skäl kommer att bli fuktiga under användandet.

Tänk på hur många gånger jag kommer att kyssa dem under året.

Jag hoppas att du kommer ha dem på för mig på fredag kväll.

PS: Senaste mode är att bära dem nedvikta med lite päls synligt."

Av Ann - 7 april 2008 22:47

Det började bli trångt uppe i himlen, så det bestämdes att endast de som hade haft en riktigt dålig dag när de dog skulle släppas in.

Sankte Per stod som vanligt och tog emot de som ville komma in:

- På vilket sätt dog du?, frågade han första mannen för dagen.

- Åh, det var hemskt, svarade mannen. Jag var säker på att min fru hade en affär så jag åkte hem för att ta dem på bar gärning. Jag letade i hela lägenheten, men kunde inte hitta honom någonstans, så jag gick ut på balkongen - vi bor på åttonde våningen - och där hittade jag honom hängande på utsidan av balkongräcket.

- Jag hämtade en hammare och slog honom över fingrarna - han ramlade ner men landade i ett stort buskage, så jag gick in och rullade kylskåpet över räcket så att det landade på honom och krossade honom. Påfrestningen av att göra allt det där gav mig en hjärtinfarkt så jag dog knall och fall.

Sankte Per kunde inte göra annat än att hålla med om att mannen haft en ganska rutten dag och eftersom det var ett svartsjukemord han hade begått så bestämde sig Sankte Per för att släppa in honom.

Strax därpå kom det en till man.

- På vilket sätt dog du?, frågade Sankte Per.

- Usch, det var riktigt hemskt, svarade mannen. Jag gjorde aerobics på balkongen till min lägenhet på nionde våningen, när jag plötsligt stukade foten och halkade över räcket. Jag lyckades få tag i räcket till balkongen våningen under, men då kom det nån jävla galning och började slå mig över fingrarna med en hammare.

- Lyckligtvis landade jag i ett stort buskage när jag föll, men då öste killen ett kylskåp över mig så att jag krossades och dog.

Sankte Per skrattade gott åt historien och släppte in mannen.

Bara någon minut senare kom det en tredje man.

- Berätta om dagen du dog, sa Sankte Per i vanlig ordning.

- Okej, tänk dig följande: Jag sitter naken och gömmer mig i ett kylskåp...

Av Ann - 7 april 2008 14:54

Först och främst vill jag säga ett stort TACK till Brittis som hade fixat ett sånt underbart ställe att vara och träna på, en åker lika stor som ett flygfält,helt suveränt och likaså att hon fått dit en hel drös med hundfolk.

Sammanlagt var vi 11 ekipage (bara Schäfrar var det också),nu kommer jag inte ihåg namnen på alla....tyvärr. Några for ut i skogen och körde sök och lade viltspår och vi som var kvar gick ut och lade åkerspår,de flesta hade ej gjort detta förut (näring i spåret) men efter instruktioner så stampade de iväg ut på åkern. Sen gick vi och tjötade en stund medan spåren låg till sig en stund.

Först ut var Akon och han var som vanligt lugn och metodisk,så nu husse finns det ingen återvändo för dig och Akon ;-) sen var det Cayenne's tur och först var hon lite konfunderad, men sen kom hon på att detta har jag ju gjort förut,så hon satt ner näsan och spårade också lugnt och metodiskt,mycket bra. Sen var det Cody,där föll poletten ner snabbt,då han har ju också gjort detta tidigare,han var dock lite mer intensiv i sitt spårande och höll lite högre fart än de 2 tidigare hundarna,men det var mycket bra spårarbete. Sen var det Mynta's tur och hon spårade mycket mycket bra, dock en aningen för högt tempo,men överlag som sagt var mycket bra. Näst sist ut var Ampe,han spårade effektivt,dock med något högt tempo,men ändå lägre tempo än vad han brukar ha då Marianne lägger skogsspår med honom, så hon var nöjd och jag med,så lägg fler såna här spår med honom så kommer han att sakta ner tempot betydligare.

Sist ut var jag och Bowie,jag hade lagt ett spår med 2 vinklar och han spårade mycket bra,lugn och metodisk,första vinkeln var klockren,den andra missade han en aningen och slog ut, men hittade spåret igen och avslutade bra, bara att träna på med andra ord.



Efter spåret så vart det grillning då karlarna var hungriga (konstigt ;-)

alla slöt upp och vi åt hamburgare och drack kaffe i strålande solsken.

Sen vart det platsliggning, nio hundar på linjen, det var en härlig syn.

Nu skulle Ampe och Marianne få chansen rejält att träna platsliggning,Ampe hade svårt att slappna av i detta moment,då det var tydligt att han låg med en förväntan på sin kamprulle (eller hur Marianne ;-)

Här kan ni läsa om Ampe's platsliggning http://amperes.webalbum.se/

Platsliggning var mycket lyckad till slut kan jag säga ;-)


Sen var det lydnad, vi var utspridda lite här och där på åkern.

Tyvärr så såg jag ju inte så mycket av de andra då jag hade fullt att träna med Bowie , han fungerar mycket bra, sättandet är super och läggandet har blivit ett pladask, så övning ger färdighet ;-) inkallningen och apporteringen behövs det dock arbetas mer på.


Sen fick Cayenne,Ampe,Mynta och Asco testa bitkudden. Cayenne tyckte det var mysko, då det var hennes "gammelmatte" som lekte med kudden, så vi fortsatte aldrig,men hon hade ju fått testa trasa igår (söndag) och då gick hon igång som jag vet att hon kan, så det vart helt enkelt en liten konflikt då jag höll i kudden. Ampe tyckte kudden var helt super rolig och jisse namn vilket social kamplust han hade,fint tillkämpande och fullt och tryggt bett, när han fick vinst, så sprang han tillbaka till mig och bjöd upp till mer kamp, hmm undrar om han är till salu hi hi.

Mynta tyckte kudden var jätte rolig och gjorde allt så rätt.

Sen var det stora farbrorn Asco, där skulle man ha behövt att vara bodybuilder kan jag säga, har ont i armarna som F*n, snacka om att man skulle behöva lyfta skrot. Han bet i kudden och där satt han ha ha.


Jag gav ju också Brittis och Marianne tips om hur det får till ett snabbt läggande under gång, de vart nöjda och glada av att se resultatet av mitt tips. Sen var det lite ringträning och det såg riktigt bra ut efter att Cayenne lugnat ner sig en aning, så det är bara att ligga i och träna inför sommaren. Tog uppställningskort på Cayenne, men tyvärr så blev de inte så bra som "pidantjäviln" vill att det ska se ut då man ställer, kan bara skylla på mig själv för det var jag som ställde upp Cayenne ha ha.

Men iaf så ser Cayenne riktigt bra ut, så det får bli nya kort tagna när vi träffas snart igen.


Jag hoppas också att vi snart kan göra om detta, för det var helt suveränt roligt, detta är livet ;-) snart är det ju sommar och sol (förhoppningsvis)

imorse vaknade man av att snön bara vräkte ner :-(


Tack allihopa för en mycket lyckad och trevlig lördag ute i Nystilla.

Hoppas vi ses snart igen.





Ovido - Quiz & Flashcards