Sicket hundliv

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Muslort & målarkludd

Av Ann - 29 mars 2009 23:07

Ja,då är denna vecka snart slut,"gubben" har styrt kosan mot Norge och snart även mot Saudiarabien....suck. Hans lediga dagar bara flyger fram i turbofart.

Snart är det ju Påsk också,men med all snö som ligger kvar så känns det ju inte direkt inspirerande :-(


Denna vecka blir väl ungefär som vanligt,förutom ett par avvikelser.

Har också tänkt att börja rota i skrubben på sonen's rum,där jag har en massa olika ting som ligger och skräpar,har tänkt att hyra en hyllplats på Tulavippan.

Tänk att man prompt ska ha ovanan att samla på sig en sån massa saker,som man ändå aldrig använder,tar ju bara en onödig plats. Ska faktiskt bli lite spännande att rota runt i skrubben,trots att jag minsann har sett en del muslortar därinne,de har nog rena rama paradiset bland alla saker och säckar jag bokstavligen har kastat in där :-)


Har också börjat att planera hur jag vill göra om sovrummet,gällande färg/tapeter och diverse annat. Panelen som sitter på väggen ska ner iaf, och det blir nog roligt det, då den både är limmad och spikad på väggen.

Kommer nog att bli en hel massa svordomar och primalskrik innan den är nere,hmm är förresten helt säker på det.

Likaså ska det bytas ut ett fönster där,blir ett mindre än det som sitter där nu,nu är det så att den som har satt in fönstren i detta hus inte var allt för smart, alla fönster öppnas inåt....... gillas inte....så det så.


Sen ska ju även köket göras klart,med köksskåp,golv,kakel,färg/tapet.

Badrummet är också på listan,men det tar "gubben" hand om då jag inte är haj på detta med regling osv. Måla och tapestera är mer min grej,om nu händerna vill gå med på det vill säga,men det har ju gått tidigare,tar nog bara lite längre tid,skam den som ger sig.

Roligt ska det iaf bli.....


Nu är det kvällspinkning ...............





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 12 januari 2010 23:05

                             

Av Ann - 10 januari 2010 18:56

Av Ann - 21 oktober 2009 22:05

Fick nyss några foton från "gubben" min som är i Bergen och jobbar.         ...

Av Ann - 14 oktober 2009 00:23

Lätt som en plätt tyckte Esther Å detta med...   Full fart     Eter är tarv på godis                            ...

Av Ann - 13 oktober 2009 15:23

  Eter & Esther   Maria, Esther & Eter (snygg svansföring eller....   Å hej å hopp       Å så vart Eter akut trött :-)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards