Sicket hundliv

Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Vackert

Av Ann - 20 april 2008 21:39


Hittade denna dikt på http://hem.passagen.se/lottap/dikter.html

Tyckte om den



Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har var sitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?

Älska mig mest när jag förtjänar det minst,
för det är då jag behöver det mest.






 
 
Madde

Madde

21 april 2008 08:31

Usch, vilken fin dikt, nu kom tåren ska du veta! Tänker på dig:-) Tack för igår, vilken härlig dag! Tack för att vi fick träna med Caramba. många många kramar till dig

http://www.cody,dinstudio.se

 
camilla

camilla

21 april 2008 10:17

Vilken fin dikt.....
Stor kram på dig gumman!!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Xena

21 april 2008 11:59

SÅ fint och SÅ sant på många sätt..
Hoppas du har det fint i solen med fyrbeningar o allt.
Här ska jag strax ge mig ut med Ozzy på en runda i den värmande solen.
Kram
Xena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 12 januari 2010 23:05

                             

Av Ann - 10 januari 2010 18:56

Av Ann - 21 oktober 2009 22:05

Fick nyss några foton från "gubben" min som är i Bergen och jobbar.         ...

Av Ann - 14 oktober 2009 00:23

Lätt som en plätt tyckte Esther Å detta med...   Full fart     Eter är tarv på godis                            ...

Av Ann - 13 oktober 2009 15:23

  Eter & Esther   Maria, Esther & Eter (snygg svansföring eller....   Å hej å hopp       Å så vart Eter akut trött :-)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards