Sicket hundliv

Alla inlägg den 13 december 2007

Av Ann - 13 december 2007 00:42

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen, tog lite ledigt några dagar :-)

Bacillen har nu flugit sin kos,den är nu hos Micke som vart akut snuvig och febrig nu på kvällsidan. Men var det vara ett par dagar som var kassa så var det ju inget att gnälla om. Och det är ju bara att hoppas att vinterkräksjukan ej hittar hit, för då sticker jag till skogs kan jag säga,vill ABSOLUT inte ha något sånt elände.

Så vad har hänt här då de sista dagarna. Jo, jag har börjat att träna lite med Como, ligger ju efter er andra. Men vi kanske kommer hårt på slutet istället, då han har överraskat mig rejält den lilla "illbattingen" som jag bestämt tror måste ha någon känguru gen i blodet, då han kan komma i full rulle bakifrån och hoppa rätt upp i skallen på en,vid närmare eftertanke så har nog fler av jyckarna känguru gener i sig :-)

Nåväl, det Como nu kan är sitt,ligg,sitt upp på handtecken och det har vi gjort bara 4 ggr, så det var en "surprise" kan jag säga att han snappade upp detta så fort. Sen har vi också tränat position vid sittandes fot och det går bättre och bättre, lite linförighet har vi också tränat och det är väl si och så,han är ju som sagt var som en känguru, så vi tar det med lustfylld träning,blixtsnabba beröm då han gör rätt om det så är bara ett steg.

Så nu har han blivit mattes hund helt plötsligt :-) men vi får väl se.

Han är iaf helt klart en rolig grabb, så det är ju tur att Micke ville att han skulle vara kvar. Så det får väl bli en extra julklapp till Micke :-)


Nu är det iaf godnatt.........ZzzzzzzZzzzzzz

Ovido - Quiz & Flashcards