Sicket hundliv

Alla inlägg den 20 december 2007

Av Ann - 20 december 2007 22:54

Micke behöver inte jobba mer förrän på annandagen :-) så nu behöver jag inte ut och trängas med folk själv imorgon.

Ska ju införskaffas julmat också, så det blir väl en heldag på stan förstår jag, längtar redan hem :-)

Nu blir Micke också med på träffen på lördag, så då blir nog Akon glad.

Hoppas att det blir en strålande vinterdag, denna gång ska vi vara i "Dalsängen" i Björbo. "Hillbergskan" kommer redan vid nio snåret och då är det "panna" på med dopp.

På tal om dopp, idag när jag kom in efter promenad med Akon,Ally och Como så hade herr Zeke ätit upp nästan en hel kardemumma kaka som stod på köksbordet, tallriken stod kvar och formen låg prydligt bredvid.

Såg spår av att han stått på kökssoffan och smaskat då den var flyttad och adventsstaken låg på golvet bakom soffan. Jag undrar om Inger och Caramba fick ens smaka en smula :-) för han kan vara rätt så ego och bestämd den herren. Så någon mat fick han inte nu på kvällen och jag kan ju tänka mig att det kommer väl att bli några rastningar under natten...suck. Gott måste han då iaf ha tyckt att det var den rackarn.


Ha en trevlig kväll.........




Av Ann - 20 december 2007 12:24

Denna vecka har jag inte sett Micke så värst mycket kan jag påstå :-(

Han började i fredags som vanligt och kom hem på måndag kväll, var hemma på dagen på tisdag för att sen rycka ut elva på tisdag kväll, kom hem fem på onsdag morgon, sov någon timme åkte igen vid tolv, kom hem vid midnatt,sov och har nu åkt igen :-( , när ett sågverk krånglar så krånglar det med råge ser det ut som. Förhoppningsvis så jobbar sen bara imorgon och på lördag,så jag håller tummarna för att det blir så.

Så det är bara ut och köpa Daniel's julklappar på egen hand, jag som boktstavligen hatar att ut och trängas med folk, den enda tröst är väl att jag har bestämt vad han ska få, men det förvånar mig ju inte ett dugg om jag får jaga runt innan jag får tag på klappen. Tänk om man kunde ha gjort detta långt tidigare, men icke då,samma visa varenda gång.

Så det är väl bara att bita ihop och se glad ut :-)

Någon tårtbakning blev det inte heller igår, då Daniel ville ha min maräng röra istället, inte mig emot :-)


Var ute imorse och tränade lite med Como aka Pingu, tränade inkallning och position. Gick över förväntan må jag säga, han har ju en så pass stor "drive" på bollen så allt blir så pass mycket lättare då. Tog även fram "trasan" en stund och gissa om han tycker att den är skoj :-)

Sen har han ju lite annat sattyg för sig också när vi är ute och går, häromdagen så bet han fast i jackmudden och fick även med lite av mitt skinn, gjorde aj aj, och inte ville han släppa heller, han satt fast kan jag säga ha ha . Men det som inte döda härdar ju ....eller hur.

Väldans bra ordspråk det där.


Nu ska jag pyssla vidare med ditt och datt.....syns senare

Ovido - Quiz & Flashcards