Sicket hundliv

Alla inlägg den 12 november 2007

Av Ann - 12 november 2007 18:52

Tänk vad dagarna går fort, skulle önska att det var fler timmar på  dygnet , särskilt nu när mörkret infaller så tidigt :-(

Idag har min hosta hållit sig hyffsat frånvarande förutom i morse, har ju dragits med denna eländiga hosta i 3 veckor och har tillbringat en antal nätter sittande i en fåtölj för att i alla fall kunna få någon enstaka timmes sömn.


 Handleden och tummen är ju inte ett dugg bättre trots gips som jag haft snart i 3 veckor, ska på återbesök på ortopeden nu på torsdag och jag hoppas då att de kan komma med något konkret vad det är för fel, då jag inte kan böja handen bakåt och har ont då jag ska greppa något. Sist jag var in , så pratades det om en eventuell artros, men de tyckte samtidigt att jag var en aningens för ung för det (nåt positivt i alla fall he he . Men vi får väl se vad det blir för diagnos, har ju dragits med detta i månader nu och gissa vem som orsakade detta från början JOOO AKON (husses lilla ängel) han sprang rätt in mina knän i våras så jag stöp som en fura och tog emot mig med handen så den böjdes i en icke så normal position , kan säga att hundfan var billig just då ha ha . Och till råga på allt så gjorde Akon en repris på detta igen för ett par månader sedan, så jag kan ju säga som så att det gjorde inte saken ett dugg bättre.

Börjar snart att tro att Akon är ute efter mig :-) eller annars så är han bara kopiöst klumpig och får tunnelseénde då han rusar runt efter Zeke.


Så snart ska jag investera i en komplett ishockey utrustning, så jag kan känna mig lite säkrare där ute i skogen.

Eller är det någon där ute som har ett förslag kanske ?

                                         Fortsättning följer.............

Av Ann - 12 november 2007 12:14

Ja, då har vintern kommit :-( , men det är väl bara att vänja sig.

Det som har hänt här sen sist är att Cayenne har flyttat den 9/11 till familjen Hillberg i Hofors.Hon har anpassat sig oerhört fort och de är så nöjda med henne (stormamma är så stolt :-)


Träningar har vi haft ett antal gånger och nu senast i lördags, då vi var i "klacken" och tränade, busade och grillade korv. Det var en mycket trevlig eftermiddag.Alla är som vanligt otroligt duktiga. Och nu planerar vi träff om 2 veckor och då inomhus.

Träffarna framledes kommer att hållas inomhus, på olika platser.

Vi kommer också att ha en träff med miljöträning uppe på Mikael's jobb.

Utställning kommer det också att bli i Februari (Matfors BK), återkommer om detta.


Como bor kvar än så länge, för husse har fallit för denna lilla ligist :-) så vi får se hur han utvecklas. Han har ett stort föremålsintresse och är lättlärd och en fena på att spåra. Så husse har fått ultimatum om han ska ha honom kvar :-)


Akon och Ally gjorde MH den 28/10 så nu är det gjort.

Caramba tränas varje dag nu för att tävla i Lydnad den 1/12, även Akon tränas för tävling nästa år.

Quta tränas också regelbundet, och det är en stjärna kan jag säga.

Linförigheten och det fria följet "satt" på nolltid,har även läggande, sittande under gång,i inkallningen är hon blixtsnabb, platsliggningen fungerar också mycket bra, hon påminner mycket om Kola, intensiv och överlycklig då vi jobbar. Så nästa år kommer att bli intressant.


Vi kommer också att para Red'n Black's Ally i December med en norsk hane vid namn Cayiras Herro, en mycket spännande kombination som vi med spänning ser framemot.

Vi kommer även att para Kola till våren, med en spännande hane, mer info kommer om detta på hemsidan.

Det kommer även att hända lite annat spännande på Kenneln nästa år :-)

                                              Fortsättning följer..................

Ovido - Quiz & Flashcards