Sicket hundliv

Alla inlägg den 25 november 2007

Av Ann - 25 november 2007 22:15

Segt var det då jag vaknade vid halvåtta snåret imorse,en viss Robbie höll ju mig och "Hillbergskan" vaken till 03.30 På slutet stod mina ögon i kors och jag tyckte att han sjöng samma låt om och om igen he he.

Men attans trevligt hade vi iaf, god mat,vin m.m och det är ju huvudsaken.


Gårdagen var lika skoj som alltid,  när "Hillbergskan" och jag anlände till "Klacken" en 10 minuter sent så hade Madde,Henke,Carro & Manne redan fixat upp elden för korvgrillning. Camilla, Filip & Bentley dök också upp.

De små illbattingarna hade lite svårt för kontaktövningarna, koncentrationsförmågan var helt enkelt inte på topp igår, men de är ju bara "barn" än så länge och dessa perioder kommer att dyka upp titt som tätt.

De är ju mitt uppe i att upptäcka världen som mest.

Så de fick busa av sig med Quta en sväng och sedan med lekfarbror Bentley, som ser ut att sväva på moln då han får vara "the leader of the pack", han är helt suverän som lekfarbror. Det enda som var en aningens enerverande var att de 3 terroristerna sprang konstant skällandes efter,bredvid,bakom,framför Bentley som till slut vart lite irriterad och jag förstår honom fullkomligt,stackarn har väl fått tinnitus, så jag hoppas att ni har drulleförsäkring :-)

Vi får väl se på lördag i Smedjebacken om han är lomhörd då Camilla ska tävla med honom.


Efter "the packs" bus, så tyckte Manne att det var dags för grillning av Denniskorv, och jisse namn vad denna kille kan äta, sätt en röd slips på honom och vips är han en termometer :-) för vart tar maten vägen, grabben är ju slim....

Mätt vart han iaf........eller rättare sagt så tog korven slut ha ha (skämtar)

Glögg (alkoholfri) hade "Hillbergskan" med sig och det satt fint efter korven med lite varm dryck i strupen. Tackar och bockar för korv,glögg och fikabröd......bock bock.


Nu var det dags igen för att ta ut jyckarna och denna gång så gick kontaktövningarna riktigt bra.Kan säga att de imponerade på "stormamma".

Tränade även sitt stanna kvar och det var en fröjd att skåda :-)

Sen var det dags för inkallning, Henke och Cody började och det var helt super,Henke kommenderar sitt stanna kvar, går ut, kallar in ,Cody springer till husse och går runt och sätter sig fot på hans vänstra sida. "Stormamma" ryser av stolthet. Sen är det Cayenne's tur, Brittis gör samma sak som Henke, men Cayenne blir lite förvirrad och springer till mig och Quta.

Så jag lämnar över Quta till Madde som jag har fullt förtroende för att hon kan hålla i en hund :-) går till Brittis och ställer mig vid Cayenne,Brittis kommenderar sitt stanna kvar och går ut. Och vad händer då...JO Quta kommer som tok till mig , hmm var ju helt säker på att jag bad Madde att hålla i henne......ha ha. Bara att gå dit med Quta igen, behöver ju inget störande moment just nu , så på det igen...inkallning med Cayenne, och tro det eller ej...Quta kommer igen........suck.

Så på det igen, fick ta det några gånger men till slut gick det upp för Cayenne att hon skulle till Brittis.....så det vart ett bra slut :-) skam den som ger sig.

Sen var det "lill bitchen's" tur och det gick gallant, snabb som en iller till Manne och gick runt och satt sig fot. Carro stod som publik idag då Chelsea hade bestämt sig för att husse är bäst i skrivande stund.

Men jag undrar ju om det kan bero på att hon får en massa godsaker såsom köttbullar odyl av honom ( i smyg) vi får väl se hur framtiden ter sig.


Camilla körd igenom 1:an och allt gick super tills de kom till inkallningen, då han tog på kuten förbi Camilla och  upp för den giganstiska flishögen och sen var han borta. Det var ju något som var mer intressant på andra sidan, lillhusse Filip var ju där, och så klart lär han ju hålla koll på "flocken".

Men samma sak där, på det igen och tredje gången gillt vart det även där.


På tal om lillhusse Filip (Fille) 5 år,han tyckte det var så trevligt i "Klacken" , trivdes visst med oss vuxna hade han informerat sin mamma om. Denna lilla grabb kan få vem som helst att brista ut i gapskratt, kommentarerna är ju bara så där spontana som de kan vara då de kommer ur ett barns mun.

Det sista Filip frågade mig innan de åkte hem, var om jag ville med och träffa tomten som var på besök i Björbo för att dela ut godispåsar, Filip sa att jag säkert skulle få en, men snäll som jag är så sa jag till Filip att han kunde ta min godispåse också, och gissa om han sken som en sol :-)

Säger bara en sak Fille-det är killen det.Snäll och omtänksam som få.

Just ja, glömde ju en sak, jag frågade honom vad han önskade sig i julklapp. Svaret var följande: Radiostyrd båt, raketstövlar och en PRUTTKUDDE ha ha var på Camilla sa rått men hjärtligt - du behöver väl ingen pruttkudde, du har ju pappa....ha ha. Nu förstår jag vem han har ärvt sin "fyndighet" av :-)


Som avslut lekte vi "kuddleken" , först ut var de tre terroristerna, och gissa om de tyckte det var skoj att jaga "kudden" . Sen fick Manne hålla i "kuddsnöret" och springa så fort benen bar honom med Quta i hälarna,det slutade i en präktig vurpa så snön yrde. Quta vart nöjd då hon fick tag i "kudden" och då Manne låg i snön och kravlade....ha ha.

Kola fick Henke ta sig an , han sprang och sprang och smack så tog hon "kudden" och som vanligt så var det hennes för evigt....tyckte iaf hon.

Skoj hade de iaf, både folk och fä. Så nu sa de tre terroristerna att de minsann önskade sig en "kudde" i juklapp så det så.

Vi avslutade vid halv fyra snåret, kan säga att alla var nöjda och glada.

Och speciellt de som skulle hem till en varm bastu.............och tro då inte att det var jag och "Hillbergskan" närå, vi fick minsann nöja oss med en helvetes massa stearinljus........ha ha.

Tack och hej leverpastej......












Ovido - Quiz & Flashcards