Sicket hundliv

Alla inlägg den 20 november 2007

Av Ann - 20 november 2007 08:14

 -8 och uppklarnande himmel


Idag fick jag en ledig morgon från att promenera med jyckarna, sambon tog hand om dem. Händer ju inte allt för ofta :-) jag är alltid den som kliver upp först. Kanske är jag lite "puckad" då jag inte ligger kvar i sängen då jag får "ledigt". Men vanan att gå upp är väl så inpräntad, så jag fixar frukost istället.Kaffebryggaren på och framdukning av fil, müsli,bröd,smör och diverse pålägg. När jag öppnade kylskåpsdörren så stod han där Budapest stubben, jo han blängde på mig och liksom sa - visst ser jag god ut, min maräng smälter i munnen,hmm tänkte jag , du ska allt få för maräng du. Så jag tänkte för mig själv att ingen har ju dött av att äta en bit bakelse till frukost,kanske inte så värst nyttigt men himmelskt gott......var det iaf :-)

Skyndade mig innan sambon kommer in igen, annars får jag bara höra att jag är stollig och fruktansvärt onyttig........men "who gives a shit" :-)

Äter väl några skivor finncrisp med smör och ost så han blir nöjd.

Och en kopp kaffe.........och en cig.

Ha en underbar dag därute



Av Ann - 20 november 2007 00:55

Avslutar natten med några roliga historier


Tre män väntar på besked om hur förlossningen gått, en Hammarbyare, en
Djurgårdare och en färgad man från Nigeria. Läkaren kommer ut och berättar att allt gått bra men att de tyvärr blandat ihop barnen och att de får komma
in och hjälpa till att försöka reda ut detta. Djurgårdaren springer in före de andra och tar tag i bebisen med mörk hy
och krulligt hår och utbrister:
-Det här är min, varpå läkaren säger.
-Tror du verkligen det, jag skulle gissa att han tillhör den Nigerianske mannen. Djurgårdaren med desperation i rösten. -Kanske det, men en av de andra är en Hammarbyare och jag tänker inte chansa



CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare. Efter all bakgrundskontroll,
intervjuer och tester, var det tre personer kvar. Två män och en kvinna.
För sluttestet, tog CIA agenterna en av männen till en stor dörr av
metall och gav honom en pistol. "Vi måste veta om du följer dina
instruktioner, oavsett omständigheter."

"Inne i rummet, kommer du hitta din fru sittandes i en stol. Döda
henne." Mannen sa "Du skämtar, jag skulle aldrig kunna skjuta min fru"
Då sa agenten: "Då är du inte rätt man för jobbet.

Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och gick in
i rummet. Allt var tyst i ungefär fem minuter, sen kom mannen ut med
tårar i ögonen. "Jag försökte, men kan inte döda min fru." Då sa agenten
"Du har inte vad som krävs, gå du hem med din fru. "

Slutligen, var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att döda
sin man. Hon tog pistolen och gick in i rummet. Skott hördes, det ena
efter det andra, det hörde skrik, slammer, smällar mot väggarna. Efter
ett par minuter, blev allt tyst.
Dörren öppnades långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur
sin panna och sa.........
"Pistolen är ju laddad med lösa skott, jag
var tvungen att slå ihjäl honom med stolen"



En man satt i restaurangen och noterade en mycket sexig kvinna vid ett annat bord. Han kallade på kyparen och bad honom ge kvinnan restaurangens dyraste flaska champagne. Kyparen levererade champagneflaskan till kvinnan, som skickade den tillbaka till mannen tillsammans med en lapp:
"För att jag skall ta emot denna flaska krävs det att du har en Mercedes i garaget, 10 miljoner på banken och tjugo centimeter i byxorna."
Mannen läste lappen och skickade en egen lapp tillbaka till henne:
"Bara så att du vet, jag råkar ha två Mercedes i mitt garage och över 20 miljoner på banken, men inte ens för dig skulle jag kapa fem centimeter."

Ovido - Quiz & Flashcards