Sicket hundliv

Alla inlägg den 22 november 2007

Av Ann - 22 november 2007 22:30

1. Varför blir män smartare under själva sexakten?
Därför att dom är ihopkopplade med ett geni.


2. Varför blinkar inte kvinnorna under förspelet?
Dom hinner inte.


3. Varför behövs det 1 miljon spermier för att befrukta ett ägg?
Dom frågar inte efter vägbeskrivningen


4. Varför skapade Gud männen?
Därför att en massageapparat kan inte klippa gräsmattan.


5. Varför har inte kvinnor mäns hjärnor?
Dom har ingen penis att placera den i.


6. Vad har elektriska tåg och bröst gemensamt?
Det är saker menat för barn, men det är männen som leker med dom i slutändan.


7. Varför onanerar män?
De älskar sig själva.


8. Varför snarkar män så fort dom lägger sig på rygg?
Deras pungkulor faller ner över skithålet och täpper till deras extra lufthål.


9. Varför har män fått större hjärna än hundar?
Bara därför dom inte ska jucka kvinnors ben på cocktailpartyna.


10. Varför gjorde Gud mannen före kvinnan?
Man brukar göra en råskiss innan man får fram en perfekt produkt.


Av Ann - 22 november 2007 14:48

Sanningar om män...............hittade detta på nätet.


1.Vad är det för skillnad på en man och ET?
   ET ringde hem.


2.Vad är en mans uppfattning om förspel?
En halvtimmes bönande, bedjande och övertalning.


3.Vad är det för skillnad mellan en smart man och ett UFO?
Vet inte, jag har inte träffat något av dem.


4.Vad är det för likhet mellan män och hundar?
Båda har en ogrundad rädsla för dammsugare, båda har ett överdrivet intresse för kvinnors skrev och båda är misstänksamma när det gäller brevbäraren.


5.Hörde du talas om kvinnan som äntligen förstod sig på män?
Hon dog av skratt innan hon hann berätta det för någon.



6.Mannen säger till Gud: Varför har du gjort kvinnan så vacker?
För att du skulle kunna älska henne! svarar Gud.
Men Gud, varför gjorde du henne så dum?
Så att hon ska kunna älska dig!

Av Ann - 22 november 2007 14:07

Jag tror att jag håller på att bli en komplett NÖRD.

Så fort jag hör någon säga nåt skoj så tänker jag BLOGG, kanske håller jag att bli hjärntvättad, kanske dags för en lobotomi :-)


Kunde iaf slita mig och åka och träna med Camilla och några till nere på klubben. Träningen gick hyffsat bra, förutom att Caramba tränger som vanligt och har även lagt till med en olat till och det är att hon gnäller av frustration efter den satans bollen som eventuellt ligger i min ficka....suck.

Efteråt åkte jag och Camilla till "Hea" för att hundarna skulle få rusa av sig.

Och tänk att de ska tamejfan alltid kuta runt benen på en, slutade med att Bentley smackade in i Camillas ben, som tur var stöp hon inte i backen (är ju nyopererad), men gissa om hon vart lite förbannad, nu var det inte DIN HUND hon kallade honom utan DIN K_KHUND. Och vipps så tänkte jag BLOGG.


Lika var det i förrgår då jag pratade med Madde (Cody's matte), vi diskuterade apportering, när hon plötsligt utbrast att hon skulle minsann bjuda på korven på lördag.... BLOGG, för att sedan återgå till ämnet apportering.

Hmmm är nog det där "plocka fram minnet" bäst att säga vad man tänker innan det försvinner igen.


Så ni ser själva, bloggande kan vara vanebildande.

Och nu kom det plötsligt fram en sak ur mitt "plocka fram minne" .

Kom att tänka på när Camilla och Bentley gjorde MH i somras,för då hände något unikt vid momentet spöken del nyfikenhet, testledaren sa till Camilla att ställa sig framför figgen på kramavstånd........gissa vad som hände......jo, hon missuppfattade och tyckte att han sa krama figgen, så då gjorde hon det figgen fick en riktig björnkram..................*gapflabb* tror ni att jag hade kameran med mig då ............närå ...den låg i bilen *grrr*. Tror ni figgen blev överraskad då :-)


Kommer säkert hit igen ikväll .........ha ha

Av Ann - 22 november 2007 10:01

Nästa helg är det första advent, så det är bara att rota fram julgardiner och damma av adventsstakarna. Visst är det lite mysigt att se dessa lysa i var och varannans fönster. Men har man samma julstämmning som tidigare ?

Jag har i alla fall inte det, om det kan bero på dåliga minnen eller bara en brist av familje traditioner. Och hur är det med julklappshandlingen som man svär att man ska göra under året, så att det är gjort.

Tycker alltid att det är en bra idé, men gör man det då? Nääää, alltid är det samma visa, man får panik och far till stan dagen före eller varför inte på självaste julafton :-) Nu är det ju kanske lättare då sonen har vuxit upp och snart ska fylla 18, då är det mest pengar som står på önskelistan.

Men sambon ska ju ha julklapp också och det är inte det lättaste, för frågar man vad han önskar sig, så blir svaret...........ingenting eller jag vet inte, hur roligt och inspirerande är DET på en skala. Så det är oftast bara att gnudda geniknölarna och hitta på något som han inte har redan.


Jyckarna är däremot lättare:-) ben,levergodis och en högljudd pipleksak så är de äverlyckliga. Och de får så klart varsin jultallrik med en massa gott.

I år har vi funderat på om det är någon idé att ha julgran,för valpen är ju väldigt road av sånt som hänger och dinglar :-) Så det tåls att tänka på mer än en gång.


Sen slog det ju mig,tänk om tiken som ska paras går in i höglöpet vid jul!!??

Kan ju i sådana fall bli en annorlunda jul, men det är väl bara att sätta sig i bilen och fara till Norge. Och om jag ska vara ärlig så är min magkänsla att så kommer det att bli :-) Men då är det väl så då.


Nej, nu ska jag till klubben och träffa Camilla & Co

See you later.......

P.S Kanske kommer tomten på hoj i år, då blev nog sambon överlycklig :-)

Ovido - Quiz & Flashcards