Sicket hundliv

Alla inlägg den 23 november 2007

Av Ann - 23 november 2007 23:28

Inte för att jag sitter klistrad vareviga fredag vid tv'n och ser Idol, men av det lilla jag sett så kan jag inte för mitt liv begripa hur folket kunde rösta ut Daniel, han var ju överlägset BÄST. Har folk blivit totalt TONDÖVA eller vad?


Tror nog att en viss person i Uppsala är ilsken som ett bi och kanske rentav har kastat ut tv'n genom fönstret,törs inte ringa och höra vad hon tycker om detta :-) bäst att vänta tills imorgon.


Undrar hur tidningsrubrikerna blir imorgon angående Idol, blir intressant läsning kan jag tänka. Inte för att jag bryr mig så väldans mycket, finns ju faktiskt sånt som är mer väsentligt att lägga energi på :-) t.ex som en eftermiddag i "Klacken" med ett glatt gäng med folk och hundar.

Har också kommit på något smart, och det är att nästa träff kan ju vara i Grängesberg, för då kanske man blir inbjuden att tina sina komplett klakade händer och fötter i någons bastu,för jag VET minsann att det finns en sån där ha ha ha.........smart va??

Nu hoppas jag att det blir en dag utan snöstorm och drivis imorgon, helst ska solen skina också. På tal om storm, så kommer Kola och Quta att stå för det imorgon, då dessa två orkaner får följa med, men i varsin bur tack :-)

Så Como får vara hemma och terrorisera lillhusse, ha ha rätt åt honom (lillhusse alltså). Men iofs så är ju han i ett slags koma, då det bara är world of warcraft som finns i skallen på honom och det hägrande dreamhacket som han ska på nästa vecka,de åker på torsdag morgon, tänk er en hel buss med ca 50 datanördar och en hög datorer + pallvis med joltcola......suck.

Tror bestämt att det var ca 12000 som ska sitta i Elmia hallarna i Jönköping och spela online spel från torsdag-söndag........undrar hur många timmars sömn det blir där?


Tänk om någon uppfann ett dreamhack för oss bloggare också, kanske skulle bli en succé utan dess like :-) Kanske man skulle ta och spinna vidare på detta. Nej ni gott folk nu är jag klar för idag med bloggandet.


To be continued.........







Av Ann - 23 november 2007 21:08

Ja ha , skulle göra mig till och sno ihop några sockerkakor till imorgon.

Och vad händer, JO  2 av de 5 kakhelvetena säckar ihop på mitten och blir platt som en plätt. Och 1 sätter sonen och hans kompisar i sig......GRRRRRR.

Så då blev det bara 2 kvar........hmm är ju lite som det 10 små negerpojkarna.....rena rysaren.....suck suck. Eller var det bara för att jag skulle ha något att blogga om kanske.

Så det blir till att komplettera på Nära Dig i Björbo imorgon, hurra för dem.

Jag lär väl iaf ha såna dära chokladpinnar som Manne är så förtjust i :-)

Nu lär jag väl gå och diska efter mig :-(


Kommer tebax senare.........




Av Ann - 23 november 2007 01:42

Oooops glömde ju detta, lär ju skipa rättvisa :-)


Varför har kvinnor bröst?
För att män ska prata med dem.


Varför blundar kvinnor när man har sex med dem?
De tål inte att se en man ha trevligt.


Vad har du gjort för fel om din fru kommer ut ur köket och skäller på dig?
Gjort kedjan för lång.


Hur många mansgrisar krävs det för att byta en glödlampa?
Ingen. Låt kärringen diska i mörkret.


Varför kallar kvinnor det för ”PMS”?
”Galna ko-sjukan” var redan upptaget.


Varför kan man inte lita på kvinnor?
Hur kan man lita på något som efter fem dagars blödande fortfarande lever?


Hoppas det känns lite bättre nu :-)

Av Ann - 23 november 2007 00:43

Ja, då var det fredag igen,tror bestämt att tisdag och onsdag inte existerar längre eller hur kan annars veckorna ha blivit så korta.

Så vad ska man hitta på idag då, tja först lär jag väl gå och sova några timmar. Sen när man vaknar runt 7 snåret så är det samma rutiner som alltid. Lär väl också stöka runt lite imorgon, då "Hillbergskan" och terroristen ska stanna över från lördag till söndag.

Lördag blir det ju valpträff i "Klacken" med hundträning,bus,korvgrillning och glögg (alkoholfri). Vi har det "gör" skoj på träffarna kan jag säga och hundar,mattar och hussar är super duktiga.

Önskar bara att jag hade en BASTU att värma upp mig i då jag kom hem, som vissa har :-)

Hörru tomten......jag önskar mig en bastu i julklapp.

Tror att jag varit så pass snäll att du kan ge mig :-)


Och som jag skrev, så ska "Hillbergskan" och terroristen stanna kvar till söndag. Hujedamig vad det kommer att spelas mycket Robbie på lördag kväll och efter några cider blir det väl allsång på "Hedin Olas".

Är väl då stor risk att jyckarna flyr fältet, för jag sjunger hellre än bra kan jag villigt erkänna. Vet ju inte hur "Hillbergskan" låter, men det får väl bli en överraskning he he.

Kanske blir risk för rubriker i lokaltidningen till veckan, "Två skönsjungande fruntimmer skrämde hel by ifrån vettet"

Nej nu är det allt dags att möta John Blund.

Godnatt på er därute i stora vida världen....






Ovido - Quiz & Flashcards