Sicket hundliv

Alla inlägg den 21 november 2007

Av Ann - 21 november 2007 19:44

Nu har sambon minsann bestämt sig för att tillverka en stycke trehjuling som vi kan träna hundarna med. Är nog en mycket bra idé, men jag låter honom ta premiär turen :-) . Har suttit här och försökt att komma fram till hur det kommer att bli , om vi börjar med Kola så blir det nog ett antal vändor in i buskar och diken för att hon ska ha tag på en trädstam att bära på samtidigt och jag tror nog att det blir samma sak med Quta. Akon då ,där behövs det kanske ett långt spö med en falukorv uti änden ha ha (nu var jag elak mot husses älskling). Inger kommer att dra järnet så då gäller det att han håller ett ordentligt tag i styret, får hon sen syn på något vilt så blir det skojigt värre :-) . Ally drar nog också hon järnet och hoppas att ingen katt är framför och viker av i 90grader under grannens uthus, för då kommer husse att få ont :-) . Melvin är nog den som sansar sig och lyssnar på husse, kanske någon tvärnit vid nån enstaka buske som luktar gott. Zeke tänker vi inte ens tanken med, för då slutar husse i en låda:-). Ska i alla fall bli spännande värre, för jag undrar om han har tänkt på att det är lite kommandon som han lär lära dem, såsom höger,vänster m.m

Kanske slutar hela idén så här:

http://www.youtube.com/watch?v=1PQ8P4wrrr8&feature=related


Jag lovar att både rapport och bilder kommer att avläggas hi hi .

Fortsättning följer...............



Av Ann - 21 november 2007 11:24

Idag blev det en nyttig frukost med fil,müsli och mackor med leverpastej.

Så jag hoppas att "Hillbergskan" är nöjd och belåten :-)

Tror nog att hon blev avundsjuk på min Budapest bakelse hi hi.

Hon kunde inte släppa det riktigt, så i morse när jag loggade in mig på Facebook så hade hon skickat mig en kopp kaffe med följande meddelande "Passar bra till Budapest bakelse" :-)

Visst händer det ibland att jag intar en inte så nyttig frukost,men jag tänker inte berätta vad jag då kan sätta i mig :-)

Min sambo däremot tillhör den där nyttiga sorten som ALLTID äter en rejäl och nyttig frukost. Så jag har tur som nästan alltid går upp före honom :-)

för då hinner jag att frossa i onyttigheter.

Kan tänka mig att "Hillbergskan" nu kommer att spekulera i vad det är jag sätter i mig förutom Budapest ha ha.

Kom hit och ät frukost med mig en morgon för 17, så kan vi frossa ihop.


När jag är inne på ämnet frukost så kommer jag att tänka på vad frukosten bestod av då jag bodde i staterna, bacon som bokstavligen simmade i fett, amerikanska pannkakor eller våfflorna som man stoppade i brödrosten och till dessa så skulle vara massor med lönnsirap, sen också rostat bröd med bredbar cheddarost (som faktiskt var himmelskt god). Tror ni att jag gick upp i vikt eller inte :-)

Ja ja nog om detta nu *fniss*.


Idag är det en gråmulen dag med snö i luften och mer lär det bli, ska visst komma 1dm till helgen. Bara att hoppas att det inte blir snöstorm då vi ska ha träff på lördag. Man skulle ha ett stort militärtält med kamin, hmm det var en bra idé. Är det någon som har ett som vi kan få låna på lördag?

Nu ska jag fara till "Klacken" och ha en dejt med Camilla och Bentley.

See you later





Ovido - Quiz & Flashcards