Sicket hundliv

Alla inlägg den 19 november 2007

Av Ann - 19 november 2007 22:56

Fick en överraskning idag då jag skulle hämta in sista säcken med hundfoder,kan säga att den vägde inte 15kg utan snarare 6kg och visst var det ett hål på säcken,precis lagom stort för en mus eller råtta att ta sin igenom. De rackarna har ätit upp mer än halva säcken och det på ca 10 dagar, man kan ju undra om det är en gigantisk mus eller om det är en hel flock. Annars har den fått bulimi om den ensam har satt i sig denna mängd. Kanske ville den äta sig riktigt riktigt fet inför vintern, hoppas bara att jag slipper möta den iaf :-) . Undrar också om kissarna blivit lata, är ju meningen att de ska JAGA möss eller kanske har den skrämt dem från vettet och kanske låter den VOV VOV också.

 Så det var bara att åka till stan och köpa nytt hundfoder och denna gång placerades säckarna inne, för nu får "Mighty Mouse" allt hitta annat att äta och därmed basta.

Nu piper jag i säng..... natti natti

Av Ann - 19 november 2007 14:47

Vaknade idag av att larmet tjöt på min mobil, jovisst hade fanskapet "lagat" sig själv under natten eller kanske bara jävlats med mig, vad vet jag.

Glad vart jag ju iaf, slapp ju köpa en ny. Samtidigt ställer jag mig frågan om jag gjort det eller bara struntat i det, för är det så nödvändigt att ha en mobil. Måste vi vara anträffbara precis jämt?? Är lite skrämmande hur det har blivit ett beroende både då det gäller mobiler och sist men inte minst datorer. Hur många gånger har vi inte blivit förbannade då dessa ej fungerat som vi behagar, vi svär som borstbindare så fort datorn "hänger" sig eller får för sig att göra precis som den vill ( jag svär då som attan och kan ibland få lust att slänga ut fanskapet genom fönstret) men som tur är så har jag inte gjort det än, för hur skulle jag kunna vara utan den??


Och nu när Facebook kommit in i så många människors liv runt om i världen :-) hur ska detta sluta? Det första jag gör på morgonen efter att jyckarna är rastade och utfodrade är att logga in på Facebook, för att se vad som skett, om någon har skickat en poke eller varför kanske inte en kram, drink, kaffe eller utmanat en i någon form. Har man blivit en komplett NÖRD eller vad har skett.

Ta sonen som ett exempel som kommer hem från skolan, säger hej och försvinner upp till hans rum för att spela WOW, kommer iaf ner då middagen serveras, men försvinner lika fort igen då han skyfflat in maten.

Brukar trösta mig med att jag iaf vet vad han gör.


Den enda som inte har förvandlats till en data nörd är sambon, som endast sträcker sig till att kolla på Blocket, däremot kan han bli sittandes ett antal timmar då han sätter igång sitt playstation och spelar Grand Turissmo.

Har själv provat det och faktiskt är det ganska skoj, för hornen växer ut i pannan då man kan trampa plattan i botten :-) Men som vanligt så vinner alltid sambon och då kan jag villigt erkänna att jag blir lite tjurig.

Antar att jag får träna i smyg då han inte är hemma.

See you later......

Ovido - Quiz & Flashcards