Sicket hundliv

Alla inlägg under november 2007

Av Ann - 24 november 2007 22:24

Bastulös även denna gång också. Men jag ska minsann ta igen det med råge ha ha.

Men jag fick en underbart god middag lagad av Chef alá Hillbergskan.

En fiskgryta med en massa mums i som smaklökarna vart att avguda, det var helt enkelt himmelskt gott. Tyvärr är receptet numera hemligstämplat :-)

Visst vart det vin också och några Bacardi Breezer också , men än står vi på benen så tro då inget annat mina kära vänner.

Vi ska ju om en stund bänka oss vid tv'n för att se en dvd med Robbie, så både jag och Hillbergskan kommer antagligen att sitta som två kompletta fån och dregla framför tv'n. Sen får vi väl se om vi kommer igång med allsången :-) gör vi det så kan jag nog garantera att Daniel flyr fältet, om han nu kommer ur sin World of Warcraft koma vill säga.


Nej nu ni är det dags att gå till Breezern så den inte dunstar.....ha det så bra gott folk....... i bastun eller vad ni nu gör :-)


Rapport om träffan kommer imorgon så håll ögonen öppna.

Ni kan även gå in på "Hillbergskans" hemsida och läsa i hennes blogg och få er ett gott skratt eller två. http://medlem.spray.se/asco/


Där kan ni då läsa om en frenetiskt korvätande Manne som visst är skendräktig :-) + en massa annat skoj.


Skål på er..............

Av Ann - 23 november 2007 23:28

Inte för att jag sitter klistrad vareviga fredag vid tv'n och ser Idol, men av det lilla jag sett så kan jag inte för mitt liv begripa hur folket kunde rösta ut Daniel, han var ju överlägset BÄST. Har folk blivit totalt TONDÖVA eller vad?


Tror nog att en viss person i Uppsala är ilsken som ett bi och kanske rentav har kastat ut tv'n genom fönstret,törs inte ringa och höra vad hon tycker om detta :-) bäst att vänta tills imorgon.


Undrar hur tidningsrubrikerna blir imorgon angående Idol, blir intressant läsning kan jag tänka. Inte för att jag bryr mig så väldans mycket, finns ju faktiskt sånt som är mer väsentligt att lägga energi på :-) t.ex som en eftermiddag i "Klacken" med ett glatt gäng med folk och hundar.

Har också kommit på något smart, och det är att nästa träff kan ju vara i Grängesberg, för då kanske man blir inbjuden att tina sina komplett klakade händer och fötter i någons bastu,för jag VET minsann att det finns en sån där ha ha ha.........smart va??

Nu hoppas jag att det blir en dag utan snöstorm och drivis imorgon, helst ska solen skina också. På tal om storm, så kommer Kola och Quta att stå för det imorgon, då dessa två orkaner får följa med, men i varsin bur tack :-)

Så Como får vara hemma och terrorisera lillhusse, ha ha rätt åt honom (lillhusse alltså). Men iofs så är ju han i ett slags koma, då det bara är world of warcraft som finns i skallen på honom och det hägrande dreamhacket som han ska på nästa vecka,de åker på torsdag morgon, tänk er en hel buss med ca 50 datanördar och en hög datorer + pallvis med joltcola......suck.

Tror bestämt att det var ca 12000 som ska sitta i Elmia hallarna i Jönköping och spela online spel från torsdag-söndag........undrar hur många timmars sömn det blir där?


Tänk om någon uppfann ett dreamhack för oss bloggare också, kanske skulle bli en succé utan dess like :-) Kanske man skulle ta och spinna vidare på detta. Nej ni gott folk nu är jag klar för idag med bloggandet.


To be continued.........







Av Ann - 23 november 2007 21:08

Ja ha , skulle göra mig till och sno ihop några sockerkakor till imorgon.

Och vad händer, JO  2 av de 5 kakhelvetena säckar ihop på mitten och blir platt som en plätt. Och 1 sätter sonen och hans kompisar i sig......GRRRRRR.

Så då blev det bara 2 kvar........hmm är ju lite som det 10 små negerpojkarna.....rena rysaren.....suck suck. Eller var det bara för att jag skulle ha något att blogga om kanske.

Så det blir till att komplettera på Nära Dig i Björbo imorgon, hurra för dem.

Jag lär väl iaf ha såna dära chokladpinnar som Manne är så förtjust i :-)

Nu lär jag väl gå och diska efter mig :-(


Kommer tebax senare.........




Av Ann - 23 november 2007 01:42

Oooops glömde ju detta, lär ju skipa rättvisa :-)


Varför har kvinnor bröst?
För att män ska prata med dem.


Varför blundar kvinnor när man har sex med dem?
De tål inte att se en man ha trevligt.


Vad har du gjort för fel om din fru kommer ut ur köket och skäller på dig?
Gjort kedjan för lång.


Hur många mansgrisar krävs det för att byta en glödlampa?
Ingen. Låt kärringen diska i mörkret.


Varför kallar kvinnor det för ”PMS”?
”Galna ko-sjukan” var redan upptaget.


Varför kan man inte lita på kvinnor?
Hur kan man lita på något som efter fem dagars blödande fortfarande lever?


Hoppas det känns lite bättre nu :-)

Av Ann - 23 november 2007 00:43

Ja, då var det fredag igen,tror bestämt att tisdag och onsdag inte existerar längre eller hur kan annars veckorna ha blivit så korta.

Så vad ska man hitta på idag då, tja först lär jag väl gå och sova några timmar. Sen när man vaknar runt 7 snåret så är det samma rutiner som alltid. Lär väl också stöka runt lite imorgon, då "Hillbergskan" och terroristen ska stanna över från lördag till söndag.

Lördag blir det ju valpträff i "Klacken" med hundträning,bus,korvgrillning och glögg (alkoholfri). Vi har det "gör" skoj på träffarna kan jag säga och hundar,mattar och hussar är super duktiga.

Önskar bara att jag hade en BASTU att värma upp mig i då jag kom hem, som vissa har :-)

Hörru tomten......jag önskar mig en bastu i julklapp.

Tror att jag varit så pass snäll att du kan ge mig :-)


Och som jag skrev, så ska "Hillbergskan" och terroristen stanna kvar till söndag. Hujedamig vad det kommer att spelas mycket Robbie på lördag kväll och efter några cider blir det väl allsång på "Hedin Olas".

Är väl då stor risk att jyckarna flyr fältet, för jag sjunger hellre än bra kan jag villigt erkänna. Vet ju inte hur "Hillbergskan" låter, men det får väl bli en överraskning he he.

Kanske blir risk för rubriker i lokaltidningen till veckan, "Två skönsjungande fruntimmer skrämde hel by ifrån vettet"

Nej nu är det allt dags att möta John Blund.

Godnatt på er därute i stora vida världen....






Av Ann - 22 november 2007 22:30

1. Varför blir män smartare under själva sexakten?
Därför att dom är ihopkopplade med ett geni.


2. Varför blinkar inte kvinnorna under förspelet?
Dom hinner inte.


3. Varför behövs det 1 miljon spermier för att befrukta ett ägg?
Dom frågar inte efter vägbeskrivningen


4. Varför skapade Gud männen?
Därför att en massageapparat kan inte klippa gräsmattan.


5. Varför har inte kvinnor mäns hjärnor?
Dom har ingen penis att placera den i.


6. Vad har elektriska tåg och bröst gemensamt?
Det är saker menat för barn, men det är männen som leker med dom i slutändan.


7. Varför onanerar män?
De älskar sig själva.


8. Varför snarkar män så fort dom lägger sig på rygg?
Deras pungkulor faller ner över skithålet och täpper till deras extra lufthål.


9. Varför har män fått större hjärna än hundar?
Bara därför dom inte ska jucka kvinnors ben på cocktailpartyna.


10. Varför gjorde Gud mannen före kvinnan?
Man brukar göra en råskiss innan man får fram en perfekt produkt.


Av Ann - 22 november 2007 14:48

Sanningar om män...............hittade detta på nätet.


1.Vad är det för skillnad på en man och ET?
   ET ringde hem.


2.Vad är en mans uppfattning om förspel?
En halvtimmes bönande, bedjande och övertalning.


3.Vad är det för skillnad mellan en smart man och ett UFO?
Vet inte, jag har inte träffat något av dem.


4.Vad är det för likhet mellan män och hundar?
Båda har en ogrundad rädsla för dammsugare, båda har ett överdrivet intresse för kvinnors skrev och båda är misstänksamma när det gäller brevbäraren.


5.Hörde du talas om kvinnan som äntligen förstod sig på män?
Hon dog av skratt innan hon hann berätta det för någon.



6.Mannen säger till Gud: Varför har du gjort kvinnan så vacker?
För att du skulle kunna älska henne! svarar Gud.
Men Gud, varför gjorde du henne så dum?
Så att hon ska kunna älska dig!

Av Ann - 22 november 2007 14:07

Jag tror att jag håller på att bli en komplett NÖRD.

Så fort jag hör någon säga nåt skoj så tänker jag BLOGG, kanske håller jag att bli hjärntvättad, kanske dags för en lobotomi :-)


Kunde iaf slita mig och åka och träna med Camilla och några till nere på klubben. Träningen gick hyffsat bra, förutom att Caramba tränger som vanligt och har även lagt till med en olat till och det är att hon gnäller av frustration efter den satans bollen som eventuellt ligger i min ficka....suck.

Efteråt åkte jag och Camilla till "Hea" för att hundarna skulle få rusa av sig.

Och tänk att de ska tamejfan alltid kuta runt benen på en, slutade med att Bentley smackade in i Camillas ben, som tur var stöp hon inte i backen (är ju nyopererad), men gissa om hon vart lite förbannad, nu var det inte DIN HUND hon kallade honom utan DIN K_KHUND. Och vipps så tänkte jag BLOGG.


Lika var det i förrgår då jag pratade med Madde (Cody's matte), vi diskuterade apportering, när hon plötsligt utbrast att hon skulle minsann bjuda på korven på lördag.... BLOGG, för att sedan återgå till ämnet apportering.

Hmmm är nog det där "plocka fram minnet" bäst att säga vad man tänker innan det försvinner igen.


Så ni ser själva, bloggande kan vara vanebildande.

Och nu kom det plötsligt fram en sak ur mitt "plocka fram minne" .

Kom att tänka på när Camilla och Bentley gjorde MH i somras,för då hände något unikt vid momentet spöken del nyfikenhet, testledaren sa till Camilla att ställa sig framför figgen på kramavstånd........gissa vad som hände......jo, hon missuppfattade och tyckte att han sa krama figgen, så då gjorde hon det figgen fick en riktig björnkram..................*gapflabb* tror ni att jag hade kameran med mig då ............närå ...den låg i bilen *grrr*. Tror ni figgen blev överraskad då :-)


Kommer säkert hit igen ikväll .........ha ha

Ovido - Quiz & Flashcards