Sicket hundliv

Alla inlägg under november 2007

Av Ann - 17 november 2007 12:09

Ja, då har Lena,Bruno och Tilda åkt mot Örebro.

Här är det snabba ryck när vi träffas :-) men skoj har vi alltid.

Tilda är nu nybadad och friserad, så jag hoppas att hennes resa blir framgångsrik.

Fick också nöjet att stifta bekantskap med charmtrollet Bruno (12 veckor gammal), vilken lite kille, han kom in i huset och härjade runt precis som om han aldrig gjort annat. Blev helt imponerad av hans mentalitet och snygg som en tavla var han också.

Vaknade i morse med lilla killens huvud på min hals, kan man få ett bättre uppvaknande :-) Bruno stal mitt hjärta totalt kan jag säga. Han hade DET den lilla "rödingen" .


Idag blir det lite lydnadsträning med Camilla,Bentley och Caramba på parkeringen vid affärn i Björbo. Solen skiner också så dagen är komplett.

Hej hopp på en stund

Av Ann - 17 november 2007 01:22

Här är vi vakna och har det trevligt med vin och Robbie (önskar dock att hans skor stod under sängen:-)

Undrar om Lena skulle önska det också, men hon har ju Bruno, men han ligger ju utslagen nere i köket


Bruno det är mannen det , vild som satan och har under kvällen bitit sig fast som en krokodil i Lena's fötter. Och när sonen kom ner för att visa sig, så vart han också attackerad, men på ett lite udda sätt. Vad gjorde Bruno tror  ni, jo han han knep åt med frambenen runt Daniel's ben och började att jucka ha ha, kan ju bara säga att det såg ganska roligt ut, 12 veckor och så pass företagsam. Önskar att filmkameran fanns till hands så jag kunde ha lagt ut det här på bloggen. Men tror ju inte att sonen hade uppskattat detta.


Ja. och sen har Lena och jag suttit vid varsin dator för att kolla facebook, hmm vi träffas ju inte så ofta och umgås,och när vi väl får chansen till detta vad gör vi då , jo Lena kommer , Lena går in till Tv'n och ser på Idol , vi äter , dricker vin och sitter vid varsin dator. Snacka om att var NÖRD eller vad säger ni . Och sen sover vi en stund , för att sedan ta adjö igen.

Och anledningen till att Lena kom hit var för att Tilda ska åka på "sexresa" med tåg från Örebro......och vidare. Vi får hoppas att få se resultatet i januari, vad hennes "sexresa" resulterar i ......bara att vänta och se .

Tack och adjö  


Av Ann - 15 november 2007 22:36

Ja, då har man fått diagnos om vad som är fel med min onda hand, Morbus de Quervain heter det och jag fick nu en cortison spruta till att börja med, så nu har jag än jävligare ont i handfan (kan inte annat än svära). Är också på kö för operation, som han antog skulle bli av efter nyår. Operationen görs som så att de gör ett tvärsnitt över området, senskidan klyves och senorna inspekteras.

Så tack ska du ha Akon för att du gjort detta mot den som föder dig och motionerar dig,du kan ju bara inbilla dig att du får sova i sängen nåt mer :-) hmm undrar förresten om du har någon drulle försäkring.

Eller kanske din husse är välförsäkrad,hädanefter så är det husse som får ta dig på motionsrundan, i alla fall tills du har lärt dig att använda ÖGONEN som är till för att se med och inget annat. Annars är det väl hockeyutrustningen som gäller om jag ska ut med dig nåt mer. Kan ju bara säga att detta var ju ganska så onödigt, eller vad säger du kära Akon?

För hur i helskotta kan man springa in i sin mattes knän, då man har tusentals kvadratmeter att rusa runt på, din enfaldiga klumpeduns.


Ja, nu ser du rätt Akon , matte är lite irriterad, för HON HAR ONT som fan:-)

ja ja , klart som korvspad att matte älskar dig trots din lite klumpiga sida.

Men nästa gång kan du ju kuta in i ett träd eller dylikt.

Och likaså tänker jag på din husse som åmade sig så hemskt, då han kom emellan ett hundslagsmål i höstas och fick fingret i "kläm" så han var tvungen att uppsöka akuten, det läkte ju för sjutton på några veckor.

Medans jag har gått med detta elände till och från sedan i våras då Akon kutade in i knäna första gången så jag stöp i backen, och sen gjorde han en repris nu i höst också, man kan ju undra om allt står rätt till he he .

Ja ja , det som inte dödar härdar , helt sant.

                                            Fortsättning följer.........................


Av Ann - 15 november 2007 12:05

Tänk att det ska vara så bökigt att åka till stan, man måste duscha och sätta på sig nåt annat än träningsbyxor, suck :-)

Visst sjutton är det skönt att gå omkring i bekväma kläder allt och inte byxor som sitter åt här och där he he. Men man lär väl bita i det sura äpplet och klä sig anständigt. Det är nog så att man blir bekväm och kanske lite lat av att inte så ofta behöva klä upp sig. Finns säkert en del som håller med mig.

Och nu till något helt annat , satt och läste aftonbladet här på nätet och tänk att man får aldrig sluta att förvånas då denna rubrik dök upp: Drog kondom med lustgas överhuvudet-dog http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1252005.ab

Vad håller folk på med undrar jag?!!!

                                    Fortsättning följer................ 

Av Ann - 15 november 2007 08:54

Åter igen en ny dag och, kan för mitt liv inte förstå vart de tar vägen.

Åhh jul är det snart igen, tyckte ju det var alldeles nyss hmmm.

Vad är det som händer, går klockan dubbelt så fort som den gjorde förr eller ...... Lite läskigt är det allt, men det är väl bara att vänja sig.

Tänk om det var möjligt att resa i tiden, undra då om man skulle resa framåt eller bakåt i tiden, tål att fundera på. Så om det är någon där ute som håller på och bygger en tidsmaskin, hör av er om ni vill ha en testpilot.

Vid närmare eftertanke så skulle jag vilja testa på att vara en riktig cowboy, så bakåt får det bli.

Nåväl nu är det dags för kaffe och en macka, hundarna har ju fått sin frukost så nu är det min tur.

                                      See you later..............



Av Ann - 15 november 2007 00:57

Ja, nu har jag löst ett mysterie idag,eller rättare sagt så är det tack vare skogstrollet, hon löste det. http://zchatsajs.bloggagratis.se/ 

Har ju undrat ett tag vad som sker här i huset, grejor som försvinner, nåt otäckt som skymtar förbi i spegeln varje gång jag passerar den :-)

nu är jag ju inte så där värst lastgammal, men trots det så känns det ibland och syns också för den delen ha ha .

Men det som stör mig mig allra mest är att det så kallade "plocka fram minnet" har svikit. Har kommit underfund med att när jag kommer på något jag ska berätta eller fråga någon, så är det bäst att göra det omedelbums, för blir det fördröjning på en millisekund så är det puts väck och då är det kört. Tror bestämt att jag ska ta upp detta med ortopeden i morgon, om det finns något som man kan byta ut :-)

Om inte så är det väl den där "kärringfan" som har flyttat in här också, precis som hos skogstroll. Och nu är ju den stora frågan, hur i helskotta blir man av med henne???? Tips tas villigt emot.

Nej, nu är det dags att jag och "kärringfan" tar och Zzzzzzzzzz

Natti natti



Av Ann - 14 november 2007 12:38

Igår hade Cayenne lite hyss för sig i det "Hillbergska" hemmet, då hon hade gnagit på mattes säng, och dottern hade då ringt till maken och sagt att han hade vunnit en enkelresa till IKEA för att köpa en ny säng till sin fru. Som tur var det nu inte så farligt, men visst hade hon tagit en smakbit av sängen men "bara" på kanten, det var ju tur att det inte var en Hästens. Med andra ord så har hon lagt av med att mörda trasmattor, för här hemma lämnade Cayenne en hög med sönderslitna trasmattor. Hmm alltid lär man sig nåt, ha inga mattor på golvet he he.


Akon har ju också en grej för sängar och då bara husses (som tur är ), för han kan bli sur som en citron om han inte får följa med husse överallt och då kan han hämnas genom att rumstera om i husses säng ordentligt, sliter och river sönder lakanet. Har tappat räkningen hur många lakan som blivit fönstertrasor. Så detta kanske är genetiskt :-)


Det är ju lite charmigt med dessa små egenheter de fyrbenta har för sig.

Tilda t.ex är har en fobi på att dyka ner i slasken i köket så fort man vänder ryggen till, och ibland kan det ju finnas nåt smarrigt där.

Sen har hon ju den här grejen för sig att bära saker i munnen och "prata" samtidigt, hon bär på allt man kan tänka sig, är ju på snudd "cocker fasoner"


Melvin´s egenhet är att föra så mycket oväsen han bara kan då han är ute i hundgården och man själv står och försöker att prata med någon annan människa, och jag betonar FÖRSÖKA att prata. Melvin far runt som en tok, han stampar, hoppar jämfota,springer baklänges, står på bakbenen och sist men inte minst så för han ett fasligt oväsen :-) så det är bara att förpassa sig utom synhåll för att slippa skrika åt varandra eller få "spunk" på Melvin.


Zeke har jag ju berättat om tidigare,men nu förtiden är han lugn. Visst kan det väl hända att han slaktar någon tidning eller sliter sitt täcke i stycken. Men det är numera så sällan att det inte är nåt att jaga upp sig för och tur är väl det, för det är då inte skönt att sova på franska träskruvar :-) .


Ja, vad händer mer här då de närmaste dagarna. Jo , besök på ortopeden i morgon med den attans handen som aldrig blir bra.

Och på fredag så kommer Lena (Kennel Applegrove)hit och det ska bli "gör" skoj. Så det blir till att laga en smarrig middag med tillhörande gott vin.

Och jag ska då när vi har tagit några glas vin :-) , övertyga henne om att det ska flytta hem en liten Schäfervalp till henne i april. För hon lär ju ha en liten Ally bebbe där hemma eller hur .......... hi hi .Tror ni jag kommer att få någon kommentar på detta......ha ha .

                                 Fortsättning följer.................

                                       


          





Av Ann - 12 november 2007 18:52

Tänk vad dagarna går fort, skulle önska att det var fler timmar på  dygnet , särskilt nu när mörkret infaller så tidigt :-(

Idag har min hosta hållit sig hyffsat frånvarande förutom i morse, har ju dragits med denna eländiga hosta i 3 veckor och har tillbringat en antal nätter sittande i en fåtölj för att i alla fall kunna få någon enstaka timmes sömn.


 Handleden och tummen är ju inte ett dugg bättre trots gips som jag haft snart i 3 veckor, ska på återbesök på ortopeden nu på torsdag och jag hoppas då att de kan komma med något konkret vad det är för fel, då jag inte kan böja handen bakåt och har ont då jag ska greppa något. Sist jag var in , så pratades det om en eventuell artros, men de tyckte samtidigt att jag var en aningens för ung för det (nåt positivt i alla fall he he . Men vi får väl se vad det blir för diagnos, har ju dragits med detta i månader nu och gissa vem som orsakade detta från början JOOO AKON (husses lilla ängel) han sprang rätt in mina knän i våras så jag stöp som en fura och tog emot mig med handen så den böjdes i en icke så normal position , kan säga att hundfan var billig just då ha ha . Och till råga på allt så gjorde Akon en repris på detta igen för ett par månader sedan, så jag kan ju säga som så att det gjorde inte saken ett dugg bättre.

Börjar snart att tro att Akon är ute efter mig :-) eller annars så är han bara kopiöst klumpig och får tunnelseénde då han rusar runt efter Zeke.


Så snart ska jag investera i en komplett ishockey utrustning, så jag kan känna mig lite säkrare där ute i skogen.

Eller är det någon där ute som har ett förslag kanske ?

                                         Fortsättning följer.............

Ovido - Quiz & Flashcards